گردشگری و توریسم

اردبیل پایلوت طبیعت گردی کشور می شود

به گزارش ایرنا ، محمد محب خدایی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: تاکنون مشهد به عنوان برند گردشگری مذهبی و اصفهان به عنوان برند گردشگری فرهنگی و تاریخی شناخته شده است.
او اظهار داشت: در وضعیت فعلی محور اصلی گردشگری اردبیل سرگرمی است اما می توان از ظرفیت آب های گرم معدنی برای برندسازی در این استان مدد گرفت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور خلاصه کردن بهره گیری از آب های گرم در حد استخر شنا را مقبول ندانست و تاکید کرد: ضروری است از مفاهیم روز دنیا در حوزه آبدرمانی بهره گرفت.
محب خدایی با تاکید به اینکه در ایجاد مزیت برای جذب گردشگر خارجی نیز این استان توانمندی هایی دارد، اضافه کرد: در صورتی که آبدرمانی به عنوان برند گردشگری این استان تعریف شود زمینه برای حضور گردشگران مرفه با درآمد متوسط به بالا فراهم خواهد شد.
وی همچنین بر ضرورت تعریف پایلوت ریشه ای طرح های گردشگری در استان اردبیل تاکید کرد و گفت: 87 هزارمیلیارد ریال تسهیلات در کشور پیش بینی شده که بسته به توان استان ها و تعریف طرح تخصیص خواهد یافت.
او بهره وری طرح های گردشگری را نیز ضروری دانست و افزود: راهبرد جامع بهره وری طرح های گردشگری در کشور تدوین شده و نیازمند برندسازی در حوزه گردشگری کشور هستیم.
وی یکی از آفت های ایده های گردشگری را تکرار ایده ها دانست و گفت: این در حالی است که در مناطق باید متناسب با ظرفیت ها نسبت به پیاده سازی ایده ها اقدام کرد.
به گفته محب خدایی ، در عین حال که سرعین می تواند به مرکز گردشگری آبدرمانی و پارس آباد به مرکز گردشگری کشاورزی تبدیل شود، می توان دهکده های توریستی طبیعت گردی در شهرهای دیگر ایجاد کرد.
وی در زمینه طرح اردبیل2020 نیز افزود: این ایده به منزله این است که اردبیل مقصد و فرجامی برای برنامه های توسعه قائل شده است.
استاندار اردبیل نیز از تدوین برنامه جامع برای مزیت اردبیل در گردشگری آب درمانی خبر داد.
اکبر بهنامجو افزود: استفاده صرف از آب های گرم معدنی به عنوان استخر شنا قابل قبول نیست و لازم است مجتمع های بزرگ با هدف پزشکی آبدرمانی تعریف شود.
او با اشاره به مشارکت دانشگاه های ترکیه در تحقق این مهم، تصریح کرد: تا زمانی که مرکز آموزشی منسجمی به این منظور دایر نشده گروهی از پزشکان استان جهت آموزش اعزام می شوند.
رییس کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: با وجود اینکه متوسط سرانه درآمد مردم اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری به درآمد مطلوب نرسیدیم.
او گفت: توسعه پزشکی آبدرمانی می تواند درآمد مطلوبی به دنبال داشته و از سویی مزیت استان را در سطح گسترده معرفی کند.
استاندار اردبیل همچنین به ضرورت توجه به گردشگری زمستانی استان تاکید کرد و بیان داشت: طرح های متعددی در استان تعریف شده که از آن جمله احداث پنج پیست اسکی هدف گذاری شده است.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


طبیعت


اردبیل