گردشگری و توریسم

100 درصد اعتبارات حوزه میراث فرهنگی خراسان رضوی جذب شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در روز سه شنبه، سال مالی 96 در بخش اعتبارات نقدی 31 تیرماه 97 پایان یافته و در بخش اسناد خزانه شهریورماه امسال به پایان می رسد.
ابوالفضل مکرمی فر گفت: در سال مالی 96 اعتبارات استانی تملک دارایی برای حوزه میراث فرهنگی 505 میلیارد ریال بود که 230 میلیارد ریال آن تخصیص یافته که 115 میلیارد نقدی و مابقی اسناد خزانه بوده است.
وی گفت: همچنین اعتبارات ملی تملک دارایی نیز 154 میلیارد ریال بود که 85 میلیارد ریال آن اعتبار نقدی و بقیه اسناد خزانه بوده است .
مکرمی فر در خصوص اعتبارات هزینه ای نیز اظهار کرد: اعتبارات استانی هزینه ای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز 101 میلیارد ریال بوده که 100 درصد آن جذب شده است.
وی ادامه داد: هم چنین اعتبارات ملی هزینه ای 34 میلیارد ریال بوده که کل آن جذب شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور امسال 100 درصد اعتبارات اسناد خزانه استان نیز جذب شود.
وی در خصوص جذب 100 درصدی اعتبارات نقدی گفت: جذب کامل اعتبارات با تلاش و پیگیری های صورت گرفته حوزه معاونت توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و همکاری سایر معاونتها محقق شده است‌.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد که با توجه به فعالیت نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و تعرفه ای، اعتبارات ملی و استانی جوابگوی پرداخت های کارکنان نیست و معمولا با کمبود اعتبار مواجهیم.
هزار و 450 اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. همچنین این استان با برخورداری از 1700 واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست این حوزه را در کشور دارد و در حوزه صنایع دستی هم 20 هزار هنرمند در حدود 90 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی فعالیت دارند.
7496/5132

انتهای پیام /*


اقتصاد


اعتبارات


ميراث فرهنگي


خراسان رضوي