گردشگری و توریسم

آثار تاریخی چهارمحال وبختیاری با مشارکت بسیج حفاظت می شود

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز دوشنبه در نشست با فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان ظرفیت های بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد گردشگری دارد.
وی افزود: بسته های سرمایه گذاری براساس معیارهای علمی و کارشناسی حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شده است.
عسگری سوادجانی تصریح کرد:‌ تغییر کاربری بناهای تاریخی، رونق خانه های مسافر و اجرای طرح های سرمایه گذاری می تواند در کاهش نرخ بیکاری موثر باشد.
وی یادآور شد:‌ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی وعشایری،‌ توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی، کمک به راه اندازی کارگاه های تولیدی محصولات صنایع دستی و خرید تضمینی تولیدات صنایع دستی جزو برنامه های حمایتی میراث فرهنگی استان است.
عسگری گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد خانه های مسافر از 21 به 157 باب، مجموعه های بین راهی از 28 به 66 و تعداد مراکز رزرواسیون از سه به 22 مورد افزایش یافته و تعداد هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه های مسافر، فروشگاه های صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی نیز رونق داشته است.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میراث فرهنگی آثار تاریخی هر منطقه است.
سردار علی محمد اکبری تصریح کرد: برخی سودجویان قصد دارند تا از طریق آثار تاریخی یک شبه به سرمایه های کلان برسند که این مهم نشاندهنده اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی است.
وی یادآور شد:‌ گروهک تروریستی داعش در حمله به عراق بخش هایی از آثار تاریخی این کشور را ربود و بخش دیگری را تخریب کرد تا هویت فرهنگی مردم این کشور را نابود کند.
اکبری اظهار داشت: سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا با تفاهم نامه ای از میراث فرهنگی این استان حمایت و پشتیبانی کند.
وی افزود: توان مجموعه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) برای بهره مندی از منابع طبیعی گردشگری استان مطلوب است و می تواند در این زمینه وارد سرمایه گذاری شود.
چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی، جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و جاده های ارتباطی مناسب یکی از بهترین قطب ها و مقصد های گردشگری است.
به گزارش ایرنا، سودجویان طی چند سال اخیر با تخریب آثار تاریخی، اقدام به دست اندازی و تخریب آثار تاریخی استان کرده اند.
استان چهارمحال و بختیاری بیش از 4700 اثر تاریخی شناسایی دارد که از این تعداد 680 اثر ثبت ملی با 2 هزار جاذبه گردشگری است.
7362/6021

انتهای پیام /*


اجتماعي


اداره ميراث فرهنگي


مشاركت سپاه


حفظ آثار