گردشگری و توریسم

آزمون راهنمایان و مدیران فنی گردشگری استان تهران برگزار شد

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، آزمون مهارت به صورت مشترک در 31 استان و منطقه آزاد جزیره کیش بر گزار شد.
محمد محب خدایی معاون گردشگری و محمد رضا اکبری مدیرکل دفتر مطالعات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دلاور بزرگ نیا مدیرکل و شهرام علیمحمدی معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به صورت سرزده از روند برگزاری این آزمون بازدید کردند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: برگزاری این دوره ها می تواند به توسعه گردشگری کمک کند چون در مقابل تغییرات باید ساختار و مدل کار را با شرایط فعلی در نظر بگیریم.
محمد محب خدایی با اشاره به اینکه در سند 1404 ظرفیت گردشگری به 20میلیون نفر خواهد رسید گفت: به گردشگری باید بصورت تخصصی توجه کرد و از مدیریت جزیره ای پرهیز کنیم.
معاون گردشگری تصریح کرد: ایران به اندازه فرانسه ظرفیت پذیرش 80 میلیون گردشگر را دارد که با تربیت عوامل انسانی و مسلط به دانش نو می توانیم به این هدف برسیم.
مدیرکل دفتر و مطالعات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با بیان اینکه این آزمون در چهار رشته مدیریت فنی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، طبعیت گردی و زمین گردشگری برگزار شد، گفت: آزمون مهارت راهنمایان و مدیران فنی به صورت همزمان در 31 استان و جزیره کیش برگزار شد.
محمد رضا اکبری ادامه داد: آزمون راهنمایان و مدیران فنی 2 بار در سال برگزار می شود که در این مرحله 4 هزار و 800 نفر شرکت کردند.
وی گفت: یک هزار و 655 نفر در حوزه مدیر فنی، 2هزار 714 نفر در حوزه ایرانگردی و جهانگردی، 426 نفر در حوزه طبیعت گردی و 10نفر در حوزه زمین گردشگری حضور داشتند.
اکبری تصریح کرد: در حال حاضر 11هزار راهنمای تور در کشور وجود دارد که در صدد هستیم تا گردشگری سلامت را از طریق تخصصی برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی داشته باشم.

*100 عنوان برنامه بوم گردی در سطح استان تهران برنامه ریزی شده است
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه های این نهاد، برگزاری برنامه بوم گردی در سطح تمامی روستاهای این استان است که در این خصوص نگاه ویژه ای خواهیم داشت.
دلاور بزرگ نیا خاطرنشان کرد: در صورت جذب سرمایه گذاران جدید می توانیم به ظرفیت جذب گردشگران بویژه در استان تهران بیافزاییم هر چند این استان در بخش اقامتی، پذیرایی و تنوع در بخش امکانات از سایر استان ها وضعیت بهتری دارد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


راهنمايان گردشگري