اخبار گردشگری

خطری که تیم ملی ایران را در صورت صعود تهدید می کند

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی دوشنبه شب در شهر سارانسک به مصاف تیم ملی پرتغال خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر این تیم به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.تیم ملی ایران

شاگردان کارلوس کی روش در دو دیدار گذشته به گونه ای عمل کرده اند که بسیاری از علاقمندان به فوتبال شانس صعود این تیم را بالا می دانند. هر چند مغلوب کردن پرتغال کار بسیار سخت و دشواری است.

با این حال پنج بازیکن تیم ملی در آستانه محرومیت از بازی بعدی قرار دارند. وحید امیری، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد پنج بازیکنی هستند که در مقابل مراکش و اسپانیا با کارت زرد داور مسابقه جریمه شدند و اگر در دیدار برابر پرتغال کارت زرد بگیرند و تیم ملی صعود کند، از بازی بعد محروم خواهند شد.
تیم ملی ایران در آستانه حساس ترین دیدار تاریخ فوتبال ایران

تیم ملی ایران و پرتغال در سومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی به مصاف هم می روند. این دیدار دوشنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک برگزار می شود و یکی از دو تیم مجوز حضور در دور بعد رقابت ها را به دست می آورند. البته احتمال بسیار ضعیفی برای صعود همزمان دو تیم وجود دارد که این موضوع منوط به پیروزی پر گل تونس مقابل اسپانیا در بازی همزمان است.

در پایان دومین دیدار از مرحله گروهی، اسپانیا و پرتغال با ۴ امتیاز در رده اول و دوم، ایران با ۳ امتیاز در جایگاه سوم و مراکش بدون امتیاز قعر نشین هستند که از این بین نماینده آفریقا شانسی برای صعود ندارد اما سه تیم دیگر می توانند به عنوان صدرنشین و یا تیم دوم راهی دور بعد شوند.

تیم ملی ایران

شاگردان کارلوس کی روش با شروع بسیار خوب خود در این مسابقات مقابل مراکش و کسب سه امتیاز این بازی، خیلی زود خودشان برای صعود به دور آماده کردند تا در صورت کسب سه امتیاز دیگر برای نخستین بار به دور یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند اما بدشانسی مقابل اسپانیا و شکست مقابل این تیم با یک گل، سرنوشت یوزهای ایران را به بازی سوم موکول کرد.

تیم ملی ایران برای صعود به دور بعد جام جهانی یک راه بیشتر ندارد و آن هم شکست دادن یاران کریستیانو رونالدو است چرا که در صورت کسب تساوی شانس بسیاری کمی برای صعود دارد و عملا نمی تواند به دور بعد صعود کند.

ملی پوشان فوتبال ایران که با تاکتیک تدافعی و استفاده از ضد حملات تاکنون بازی های قابل قبولی را مقابل دو تیم قدرتمند مراکش و به خصوص برابر اسپانیا ارائه کردند، امیدوار هستند با شکست دادن پرتغال مجوز صعود به دور بعد را به دست بیاورند.

روی نیمکت ایران کارلوس کی روش، مربی پرتغالی که در جام جهانی ۲۰۱۰ هم هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت، حضور دارد و همین موضوع به حساسیت های بازی افزوده است چرا که این مربی پرتغالی برای تاریخ ساز کردن تیمش، باید تیم ملی کشور خودش را قربانی کند و با جا گذاشتن یاران رونالدو در دور گروهی، به تاریخ بپیوندد.