اخبار گردشگری

جدول رده بندی تیم ملی ایران در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی تا پایان دور اول

تازه ترین رده بندی ۳۲ تیم حاضر در رقابت هایجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را منتشر کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان با ۷ پله صعود نسبت به رده بندی قبل در رتبه نوزدهم جای گرفت.رپورتاژ آگهی

با پایان اولین بازی های ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ ( بدون احتساب دیدار روسیه و مصر) سایت بلیچر ریپورت بر اساس عملکرد تیم ها اقدام به رتبه بندی ۳۲ تیم حاضر در روسیه کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران به لطف پیروزی بر مراکش در بازی اول، با هفت پله صعود به رده نوزدهم رسید.

بلیچر ریپورت می نویسد :نتایج دور اول آنطور که پیش بینی می شد رقم نخورد.
روسیه بدون پیروزی در ۷ مسابقه وارد جام جهانی شد و در اولین بازی ۵-۰ عربستان را در هم کوبید.
آلمان با بد شانسی ۱-۰ به مکزیک باخت. در حالی که تیم های بزرگ برزیل، اسپانیا، پرتغال و آرژانتین هم موفق به کسب سه امتیاز نشدند. ماهیت بسیاری از مسابقات نزدیک به هم احساس می شد و این امر کار رده بندی را مشکل ساخته است.

بر اساس این رده بندی عربستان سعودی با سه پله سقوط تیم سی و دوم و آخرین تیم جدول رده بندی است.
تیم های اسپانیا و پرتغال، دو حریف قدرتمند تیم ملی در گروه B با وجود تساوی در بازی اول خود، هر یک با سه پله صعود به ترتیب در رده های اول و دوم این رده بندی قرار گرفتند. مراکش، دیگر رقیب ایران در این گروه نیز با ۶ پله سقوط به مکان بیست وپنجم این رده بندی تنزل یافت.
پس از اسپانیا و آلمان ،تیم ملی مکزیک با ۱۱ پله صعود به رتبه سوم رسیده است.
فرانسه با یک پله سقوط و اروگوئه با دو پله صعود در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.
اروپایی ها پرچمداران جام جهانی و تیم ملی ایران در رتبه هشتم

تیم های اروپایی در جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین عملکرد را بین نمایندگان قاره های مختلف داشته اند.در این دیدارها ۳۸ گل به ثمر رسید تا میانگین ۲/۳۷ گل برای هر بازی ثبت شود. در این میان هفت گل پنالتی و سه گل به خودی بود.

داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این بازی ها ۵۰ کارت زرد و یک کارت قرمز به بازیکنان تیم ها دادند که تیم ملی پاناما با دریافت ۵ کارت زرد و کلمبیا با دریافت ۲ کارت زرد و یک کارت قرمز از این لحاظ رکورددار بودند.

در زیر به عملکرد قاره های اروپا و آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نگاهی می اندازیم.

اروپا

روسیه، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، دانمارک، کرواسی، ایسلند، سوئیس، صربستان، سوئد، آلمان، بلزیک، انگلیس و لهستان ۱۴ تیمی هستند که از قاره سبز در جام بیست و یکم شرکت کرده اند.

روسیه، فرانسه، دانمارک، کرواسی، صربستان، سوئد، بلژیک و انگلیس تیم های اروپایی برنده دور اول مسابقات بودند که به ترتیب عربستان سعودی، استرالیا، پرو، نیجریه، کاستاریکا، کره جنوبی، پاناما و تونس را از سد راه برداشتند.

پرتغال و اسپانیا در دیدار رو در رو به تساوی رسیدند. ایسلند و سوئیس هم به ترتیب ۲ غول قاره آمریکای جنوبی و برزیل را متوقف کردند و در نهایت آلمان و لهستان هم مغلوب مکزیک و سنگال شدند.

بازی، ۸ برد، ۴ تساوی، ۲ شکست، ۲۳ گل زده، ۱۰ گل خورده ، ۲۸ امتیاز و میانگین ۲ امتیاز، حاصل عملکرد تیم های اروپایی در این بازی ها بود. البته با توجه به اینکه اسپانیا و پرتغال به عنوان ۲ تیم هم قاره ای به مصاف هم رفتند، این بازی برای هر ۲ تیم محاسبه می شود.

روسیه با برتری پنج بر صفر مقابل عربستان سعودی برترین نتیجه تیم های اروپایی را کسب کرد و شکست یک بر صفر آلمان در بازی با مکزیکسبب شد مدافع عنوان قهرمانی ضعیف ترین عملکرد را در این بازی ها داشته باشد
آسیا

ایران، عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا پنج تیم شرکت کننده از قاره کهن هستند که در پایان دور اول ۲ برد، ۳ شکست، ۴ گل زده، ۹ گل خورده، ۶ امتیاز و میانگین ۱/۲ امتیاز را ثبت کردند. ایران و ژاپن به ترتیب با نتایج یک بر صفر و ۲ بر یک از سد مراکش و کلمبیا عبور کردند وعربستان سعودی، کره جنوبی و استرالیا هم به ترتیب با نتایج پنج بر صفر، یک بر صفر و ۲ بر یک مغلوب تیم های روسیه، سوئد و فرانسه شدند.

ژاپن با برتری برابر کلمبیا بهترین تیم و عربستان با شکست از روسیه، ضعیف ترین تیم دور اول دور بودند.