اخبار گردشگری

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

اقامتگاه بومگردی آرت شهرستان اردکان با حضور فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، فرماندار شهرستان اردکان و مسئولین میراث فرهنگی استان و شهرستان اردکان ، افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد،در مراسم افتتاح این بومگردی فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آن‌ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگر پذیر در بردارند. این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است.
وی افزود: یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوگردی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۴۷ اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد به بهره برداری رسیده بود که افتتاح اقامتگاه بوم گردی آرت اردکان، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به چهل و هشت واحد رسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص ایجاد اقامتگاههای بومگردی گفت: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه های تاریخی است.

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

اقامتگاه بومگردی آرت اردکان

منبع :یزد سیتی