اخبار گردشگری

رویش زیباترین پارک جنگلی در شمال/تصاویر

عباس مهدوی

یکی از زیباترین پارکهای جنگلی شمالی ایران در حال شکل گیری است.

به گزارش“توریسم آنلاین”پارکی همجوار با مرکز استان مازندران که روزهای تحول و سازندگی خود را سپری می کند.

پارک جنگلی شهید زارع ساری که به دلیل نزدیکی به شهر با اقبال عمومی شهروندان و گردشگران روبروست،در همه ی این سالها به بدترین شکل ممکن اداره می شد و تنها در چند الاچیق ، سرویس های بهداشتی تهوع اورو چندجایگاه بدشکل فروش موادغذایی خلاصه شده بود.

 

پارک جنگلی زارع با درختان بکر و هیرکانی خود،تنفس گاهی است که تفاوت اب و هوایی در آن محسوس است و به دلیل دسترسی آسان ،می توان

هر لحظه ریه ها را از اکسیژن ناب ان پر کرد و با سبزی و طراوتش چشمان را جلا بخشید.پارکی که قدرش را نمی دانستند و رها شده ای بود با هزاران افسوس.

اما این روزها خبرهای خوبی از زیر برگهای سبز این پارک به گوش می رسد.حالا در کنار تحسین طبیعت، می توان تلاش و همت و خواستن را هم ستود.

پارک جنگی زارع در حال پوست اندازی و تغییر است و با این روند به زودی به مقصدی برای گردشگری ساری مبدل خواهد شد.
شهردارساری برای ایجاد تحول در این پارک جنگلی،توسعه و سازندگی ان را به سرمایه گذاری سپرده که کارش راخوب بلد است و برندی ملی برای ایجاد چنین مجموعه هایی محسوب می شود.
نجفی مالک و سرمایه گذار شهرسبزوتلکابین رامسر که کارافرینی نام اشنا در صنعت گردشگری ایران محسوب می شودو ره اوردش برای عروس ایران، تحسین برانگیز و غرورافرین است.
الگوی موفق تلکابین و شهرسبز رامسرحالا در ساری در حال شکل گیری و تکراراست.
سازهای همخوان با طبیعت ومحیط زیست وبا محوریت چوب، در پارک جنگلی زارع در حال بنا نهادن است که سیمای این پارک را تغییر داده و مزاحمتی برای هویت بصری یک پارک ایجاد نکرده است.
حتی شاهد کاشت نهال درختان بومی جنگل ،در نقاطی هستیم که در گذشته به دلیل رفت و امد مردم پا کوب شده بود و امکان رویش در ان وجود نداشت.
در طراحی خلاق جدید، درمسیر مشخص و سنگ فرش ،مردم به عبور از مسیری طراحی شده هدایت می شوند تا خاک اطراف درختان محفوظ بماند

رستوران و کافی شاپ چوبی ایجاد شده به شما این امکان را می دهد تا در سازه ای با معماری و دیزاین ارامش بخش، از دلربایی جنگل حظ ببرید و حرفه ای پذیرایی شوید.

جایی که پیش از این وجود نداشت وحالا به مکانی ابرومند و قابل احترام برای گپ و گفت خانوادگی و دوستانه در سایه سار درختان جنگلی مبدل شده است.

بچه ها هم از این به بعد ،دلداده پارک جنگلی زارع خواهند شد و کیف شان در شهر بازی پارک کوک خواهد بود.
پارکی که تا چند ماه پیش محل اطراق و برپایی چادر مسافران بود این روزها به جایی برای تفریح و نشاط شهروندان و گردشگران مبدل شده است و مراحل توسعه و تجهیز خود را طی می کند.

باید منتظر ماند تا پروژه های تکمیلی این پارک جنگلی به اتمام برسد و جاذبه ای پراز سبزی و ارامش در ساری گردشگران را به سوی خود فرابخواند.