اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۷ – کرمان ـ خبرنگار اطلاعات: سازمان میراث فرهنگی آماده گشودن گره‌ها و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین پایانی هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در ماهان همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و ارزش‌های ملی و اسلامی کشور تاکید کرد.

مسعود سلطانی‌فر گفت: به تعامل متقابل دولت و راهنمایان گردشگری می‌توان فصل جدیدی را در بحث گردشگری کشور آغاز کرد.

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۷ – به گفته وی ایران از نظر برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر جهان است اما از نظر جذب گردشگر و درآمد در رتبه پنجاهم این صنعت جهانی قرار دارد.

سلطانی‌فر با تاکید بر نقش مؤثر راهنمایان گردشگری در جذب گردشگران و آشنایی بیشتر آنان با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری یادآور شد: از مسیر گردشگری می‌توان در جهان اعلام کرد که ایران همچنان زنده، استوار و پایدار است.

استاندار کرمان هم سهم ایران را از صنعت گردشگری بسیار پایین دانست و گفت: یکی از آفات بزرگ حوزه میراث فرهنگی، دولتی بودن آن است.

علیرضا زم حسینی با ابراز امیدواری از افزایش فعالیت بخش خصوصی در صنعت گردشگری، یادآور شد: با توسعه صنعت گردشگری، توسعه اشتغال نیز خواهیم داشت.

فلیسیتاس تریسی رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز با ابراز خوشحالی از حضور در ایران تاکید کرد: دولت ایران حمایت خوبی از بخش خصوصی دارد.

وی از سازمان میراث فرهنگی خواستار افزایش زمان اعتبار کارت راهنمایان گردشگری شد و گفت: باید به حقوق راهنمایان گردشگری توجه شود و دستمزد آنان عادلانه از سوی مدیران تورها پرداخت شود.
اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری

اعلام آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگریاعلام آمادگی میراث فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری