اخبار گردشگری

اینجا آخر دنیاست!/همسفر با عکاس ایتالیایی…/تصاویر

جنوبگان یا قطب جنوب(سردترین نقطه کره زمین) در حدود ۱۴ میلیون کیلومتر مربع از زمین را دربرگرفته که تقریبا اندازه اروپاست و اغلب به نام “آخر دنیا” مشهور است.

به گزارش “توریسم آنلاین” ،این منطقه به خاطر دمایی که تا ۹۰- درجه سانتی گراد رسیده و بادهایی که تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد شاید میزبان جالبی به نظر نرسد.

اما با این وجود، این قسمت از دنیا زیباییهای خاصی دارد که در هیچ جای دیگری نمی توان آن را یافت.جمعیت قطب جنوب متغیر بوده و در زمستان به یک هزار نفر و در تابستان به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

این سرزمین آب و یخ ،خانه ماهی ها،خوک دریایی، وال ها و پرندگانی کمیاب است.

“الکس برناسکانی” –عکاس ایتالیایی- که برای ثبت عکسهای متفاوت از طبیعت و حیات وحش سفرهای زیادی را انجام داده اخیرا مجموعه “بلو آیس”(یخ آبی) را منتشر کرده که حاصل سفر او به قطب جنوب است.

وی برای رفتن به این سفر به مدت ۲ سال در حال برنامه ریزی بوده که برخی اوقات به دلیل وضعیت آب و هوایی تمام برنامه ها کنسل می شد.

الکس در این باره می گوید:”بعضی مواقع وضعیت بسیار خطرناک بود اما بهترین وسیله هایی که در این سفر باید همراه داشت ،جعبه ابزار و اسپری نمک است.”

وی همچنین افزود:”تمام مدل های لنز را همراه داشتم از لنز ۱۴ میلیمتری تا ۵۰۰ میلیمتری.اما در عکاسی از حیات وحش سعی کردم که از لنزهای کوچک تر استفاده کرده و به جای آن خودم به سوژه بیشتر نزدیک شوم.”

این عکاس ایتالیایی سختی کار یک عکاس را خلاصه کردن روح یک مکان در یک فِرِم می داند و به مدد کشتی های مدرن ،ارتباطات ماهواره ای ،امکانات تکنولوژی ،غذای خوب و آخرین دوربین های روز دنیا هر کسی می تواند به قطب جنوب سفر کرده و عکاسی کند اما کاوشگران واقعی همان مردان ۱۰۰ سال پیش هستند.

در ادامه منتخبی از عکسهای او را مشاهده می کنید:

سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب
سفر به قطب جنوب