اخبار گردشگری

آشنایی با امامزاده ابراهیم(ع) داریون؛معمار یگانه را ستایش کن…

امامزاده ابراهیم (ع) دودج -داریون فارس از جمله نوادگان حضرت موسی بن جعفر ،هر ساله از اول تا دهم محرم بخصوص عاشورا و تاسوعای حسینی پذیرای خیل عظیمی از دستجات عزاداری و شیفتگان اهلبیت (ع)است.

مسافران و زائرین برای رسیدن به این حرم قدسی ابتدا باید ازسمت آرامگاه سعدی وارد خیابان ۲۰متری سعدی شده و پس ار عبور از شهرک سعدی به سمت جاده اصلی شیراز –داریون -خرامه پیش بروند.

از سمت شمال شرق شیراز و با گذشتن از میان کوهها و طی کردن مسافت ۳۹کیلومتری و عبور از تاکستانهای سعدی و روستاهای بردج ،کوشک مولا،دیندارلو سپس شهر داریون به امامزاده ابراهیم (ع)خواهند رسید.

در ضلع جنوبی این امامزاده واجب التعظیم ،کوهی زیبا با بوته زارها و طبیعتی بکر و دست نخورده قرار گرفته و از سمت شمال نیز ،کوه استوار و سر به فلک کشیده گداوان خودنمایی می کند.

وجود مزارع وسیع و سرسبز گندم و گلزار های لاله در دشت دودج و داریون، چشم دلسوختگان و ارادتمندان این حرم قدسی را نوازش میدهد و این مسئله موجب می شود تا رهگذران با حس عجیب و کششی خاص در مقابلش سر تعظیم فرود آورده و با ذکر سلام و صلوات برای پابوسی حضرت ،قدم در پلکان های منتهی به بارگاه بگذارند.

رییس هیات امناء امامزاده ابراهیم(ع) دودج گفت :با توجه به دستور کار بقاع متبرکه کل کشور مبنی بر پذیرایی و سرویس دهی منظم و برنامه ریزی شده ،از مهمانان نوروزی و زائرین محترم آماده خدمت رسانی بصورت شبانه روزی هستیم .

سیروس صالحی افزود: از جمله اقداماتی که برای رفاه حال زائرین دل پاک در حال انجام بوده ،طرح آرامش بهاری و خیمه معرفت متشکل از نمایشگاه کتاب ،عکس و مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی و امور جوانان می باشد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن این طرح گفت :به دلیل استقبال گسترده مردم متدین و انقلابی ،ایستگاه نقاشی کودکانه،نمایش فیلم ،غرقه مودت و ایستگاه صلواتی نیز بر پا کرده تا هر کس با توجه به نیازش از این طرح بهره برداری روحی و معنوی کند.

رییس هیات امناء امامزاده ابراهیم (ع)تصریح کرد:برای برقراری نظم و امنیت ،از واحدهای نیروی انتظامی از جمله پرسنل پاسگاه انتظامی دودج کمک گرفته ایم و این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی با دقت نظر خاصی ادامه خواهد داشت .

وی بیان داشت: مسافرین نوروزی که به این استان آمده اند می توانند با توجه به وجود فضای منور و ملکوتی ،تفرجگاه سرسبز و همچنین امکانات رفاهی مناسب و پارک کودک این مکان روحانی را انتخاب کرده تا بتوانند در کنار خانواده های خود و با خواندن دعا و ذکر نیایش به آرامش بهاری دل خود برسند.