اخبار گردشگری

آیا بشار رسن برای حضور در شهرآورد شانسی دارد

درست از موقعی که بشار رسن از اردوی تیم امید عراق برگشت، او را کمتر در ترکیب پرسپولیس دیده ایم.
این دوری را خیلی ها نتیجه افت این بازیکن می دانند اما خود بشار توجیه دیگری برایش دارد:«واقعیت این است که وقتی از اردوی تیم المپیک کشورم برگشتم، دیدم سیستم پرسپولیس تغییر کرده و در سیستم جدید، وظایف من با قبل فرق کرده است. بشار رسن
شاید نیاز به زمان باشد تا در این سیستم جا بیفتم. در سیستم ۲-۴-۴ خطی من به مهاجمان نزدیک تر بودم و تقریباً به هماهنگی خوبی رسیده بودیم اما در سیستم جدید شرایط متفاوت است و باید در کناره ها مسافت زیادی را طی کنم تا در حملات حضور داشته باشم.»
هافبک عراقی پرسپولیس درباره نیمکت نشینی هایش هم می گوید:«من مشکلی با نیمکت نشینی ندارم و هر موقع سرمربی صلاح بداند، در ترکیب اصلی بازی خواهم کرد. در هر شرایطی تصمیم با کادرفنی است و من باید سعی کنم هر وقت به زمین می روم، بهترین عملکرد را ارائه دهم.»
اما آیا بشار برای حضور در شهرآورد شانسی دارد؟ خودش می گوید:«این بازی با همه بازی ها فرق می کند و من هم مثل هر بازیکنی امیدوارم در شهرآورد بازی کنم.»

بشار رسن (عربی:بشار رسن بنیان‎؛ زادهٔ ۲۲ دسامبر ۱۹۹۶) یک بازیکن فوتبال اهل عراق است.

متولد :اخرین ماه ۱۹۹۶
سن :۲۰
قد :۱۷۵
پست :هافبک بازیساز – تهاجمی
باشگاه سابق :نیرو هوایی عراق
عضویت در تمامی رده های سنی تیم ملی عراق زیر ۱۷ – زیر ۲۰ – زیر ۲۳ و هم اکنون تیم ملی بزرگسالان
گل زنی در تمامی رده های زیر ۲۳ سال
نقاط قوت :کارهای ترکیبی – پاس بلند – شوت زنی – – شروع مجدد – حمل توپ مناسب – بازیسازی و بازی خوانی
نقاط ضعف :دریبلینگ متوسط – فیزیک متوسط
با خصوصیات فوق این بازیکن را بیشتر می توان برای ذخیره محسن مسلمان مناسب دید تا بازیکنی برای جایگزینی سروش رفیعی !

وی همچنین در تیم ملی فوتبال عراق بازی کرده است. پدر وی اهل بغداد و کاپیتان تیم ملی هندبال عراق بوده و مادرش اهل ترکیه و مدال آور المپیک در رشته ژیمناستیک می باشد، وی فوتبال را در آکادمی نونهالان فنرباغچه آغاز کرد، در تیمهای نوجوانان توس آمورگی و پیماز نیز حضور داشته، وی بازیکن دوپا و تکنیکی ست، در سال ۲۰۱۶ شایعه انتقالش به مزن گلکی اسکاتلند به گوش می رسید که هرگز انجام نشد.

وی برای انجام مسابقات مقدماتی جام جهانی ٢٠١٨ به همراه تیم ملی عراق به ایران آمد در آن سفر مورد توجه باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران قرار گرفت و طی چندین جسله ای که با سران این باشگاه داشت سر انجام در تاریخ١٣٩۶/۴/١٢با قراردادی دوساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست.نامبرده با توجه به پیشنهاد های مالی بهتر از تیم متمول سپاهان دلیل انتخاب پرسپولیس را بزرگی آن و هواداران پرشمارش خواند.بشار رسن هافبکی هست که مطمئنن لرزه بر اندام حریفان پرسپولیس خواهد انداخت.