اخبار گردشگری

آیا استقلال میتواند سهمیه آسیا را بگیرد

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خیلی خوش شانس نبود و در گروه سختی با حضور الهلال عربستان تیم اول منطقه غرب و صدرنشین بلامنازع لیگ عربستان، الریان تیم دوم لیگ قطر و احتمالا العین امارات تیم دوم لیگ امارات قرار گرفت تا گروه بسیار سخت و یا به عبارتی دیگر گروه مرگ را تجربه کند.استقلال

هم گروه شدن با این تیم ها هر چند برای هواداران استقلال یادآور خاطرات شیرین فصل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا و صعود این تیم به نیمه نهایی آسیا است اما مطمئنا با قدرت گرفتن دوباره الهلال و العین و البته الریان از یک سو و فاصله گرفتن استقلال با دوران آرمانی خود در سال های گذشته، کار برای آبی پوشان بسیار سخت است.
شفر در بوته ی آزمایش!

شفر سرمربی آلمانی استقلال که طی هفته های گذشته بارها به پیشرفت استقلال برای جلوگیری از شکست های ۶ گله مانند دیدار با العین اشاره کرده و هدف خود را این موضوع اعلام کرده بود تا استقلال دیگر چنین شکست هایی را تجربه نکند، خیلی زود در بوته آزمایش قرار گرفت و حالا باید ببینیم می تواند در روزهای سخت بهمن، اسفند و فروردین ماه از ادعای خود دفاع کند یا استقلال در گروه مرگ گرفتار خواهد شد و نمی تواند طعم صعود از گروه را بچشد.

او درباره قرعه استقلال گفت که “این قرعه و همگروهی با دو تیمی که فصل گذشته استقلال و پرسپولیس را با نتایج سنگینی شکست دادند، فرصت مناسبی است تا آبی ها از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.” اتفاقی که البته با توجه به اختلاف سطح میان تیم ها ماموریت دشواری برای ایران خواهد بود.

استقلال از زمان حضور وینفر شفر روی نیمکت این تیم در ۱۱ بازی لیگ برتر ۲۰ امتیاز گرفته است. آبی ها در صورتی که تا پایان لیگ به همین روند ادامه دهند، از ۱۱ بازی باقیمانده خود هم ۲۰ امتیاز دیگر کسب می کنند و فصل را با ۴۸ امتیاز به پایان خواهند رساند این در حالی است که پرسپولیس همین حالا ۴۴ امتیاز دارد! این مقدار امتیاز معمولا حتی به کسب سهمیه آسیا هم منجر نخواهد شد و اگر استقلال از جام حذفی هم حذف شود، با روند فعلی از طریق لیگ برتر هم موفق به گرفتن سهمیه آسیا نمی شود.
در سال های گذشته معمولا تیم هایی که بیشتر از ۵۰ امتیاز کسب کرده اند شانس کسب سهمیه آسیا را داشته اند و فقط ذوب آهن اصفهان بود که فصل گذشته ۴۶ امتیاز گرفت و به لطف حذف نفت جانشین این تیم در آسیا شد. به این ترتیب شفر اگر می‎خواهد تیمش سهمیه آسیا را از طریق لیگ برتر به دست بیاورد باید با استقلال بهتر از ۱۱ بازی قبل نتیجه بگیرد.