اخبار گردشگری

آیا برانکو در پرسپولیس ماندنی شد

از آنجا که برانکو ایوانکوویچ برای تمدید قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس منتظر پرداخت مطالبات بازیکنان و دستیارانش بود با توجه عملی شدن این امر او نیز بعد از بازی با تراکتورسازی قراردادش را با سرخپوشان تمدید خواهد کرد. البته بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس باید با حضور در این باشگاه به صورت نقد طلب خود را دریافت کنند.برانکو ایوانکوویچ

بیش از یک ماه بود که خبر مذاکره مستقیم حمیدرضا گرشاسبی سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ برای تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس به گوش می رسید تا این که سرانجام او روز گذشته قراردادش را به مدت ۲ سال با سرخ ها تمدید کرد و خیال هواداران راحت شد .

اتفاقی که قرار بود در همان روزهای ابتدایی که حمیدرضا گرشاسبی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شده بود، رخ بدهد اما پیش شرط های برانکو ایوانکوویچ باعث تاخیر آن شد . البته سرمربی کروات سر خ پوشان اعلام کرده بود مایل به همکاری با پرسپولیس است و اگر شروطش برآورده شود، بدون شک می ماند. مدیران باشگاه برای فراهم کردن شرایط تمدید قرارداد برانکو بلافاصله بدهی به کادر فنی بابت قراردادهای مربوط به فصل گذشته را تسویه کردند .

همچنین مطالبات مربوط به فصل جاری بازیکنان هم پرداخت و حسابرسی فردی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس انجام شد تا بهانه ای برای امضای قرارداد توسط برانکو ایوانکوویچ باقی نماند. برانکو و مسئولان باشگاه در نشست ابتدای دی ماه خود نیز توافق کرده بودند که با انجام همه این تعهدات، تمدید قرارداد صورت گیرد اما چه شد که پس از گذشت ۲۰ روز از این توافق، سرمربی پرسپولیس تمدید کرد .

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در این باره گفت:«آقای برانکو سرمربی تیم است . دلیلی هم نداشت با مربی که تا پایان فصل قرارداد داریم، خودمان را به حاشیه ببریم که چرا هفته قبل تمدید نکرد و این قصه به این هفته موکول شد . این مسائل، جزیی است و مهم ترین موضوع، توافقی بود که با ایشان داشتیم تا سرمربی پرسپولیس باقی بماند.» صحبت های کاشانی را ابوالفضل روغنی و حاجی بیگی، دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز تایید کردند .

روغنی در این باره چنین گفت:«خوشبختانه هیچ مشکلی بر سر تمدید این قرارداد نبود . برانکو فردی نیست که بخواهد زمان بخرد و کارهای دیگری را خارج از توافق و صحبت هایش انجام دهد . مربی راستگویی است و ما هم نشان دادیم که به تعهداتمان پایبند هستیم. » البته شنیده می شود برانکو برای تمدید قرارداد شرط های دیگری هم داشته که یکی از آن ها تسویه حساب کامل باشگاه با او تا پایان فصل جاری است. گفته می شود در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، برانکو قانونا می تواند قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند.

سرمربی پرسپولیس رقمی که انتظار داشته هم باشگاه در قراردادش گنجانده است. مبلغی بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار که او را بی تردید تبدیل به گران قیمت ترین مربی لیگ برتر می کند. قراردادی که بندهای پاداش مالی فراوانی هم دارد. البته تمدید قرارداد برانکو خط بطلانی هم بر شایعه اخیر مبنی بر توافق مسئولان پرسپولیس و علی دایی برای فصل آینده کشید .

گفته می شد پرسپولیسی ها به خاطر طلب ۳ میلیاردی علی دایی سرمربی اسبق شان به او پیشنهاد داده اند تخفیف ویژه ای به باشگاه بدهد و در ازایش آن ها نیمکت پرزرق و برق سر خ پوشان را برای فصل آینده به او واگذار می کنند . البته جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به این شایعه واکنش نشان داد و گفت:«این صحبت ها در جایگاه فعلی مدیران پرسپولیس و شخصیت حرفه ای علی دایی جایی ندارد و باز هم می گویم تمام صحبت ها برای ماندن ایوانکوویچ بود و این اتفاق افتاد. »
برانکو:تصور روزهای خوب آینده هیجان انگیز است

برانکو ایوانکوویچ بعد از تمدید قرارداد با پرسپولیس گفت:«در این لحظه از این که می توانم همکاری خودم را همچنان با پرسپولیس ادامه بدهم و همچنان با بهترین هواداران دنیا باشم، بسیار خوشحالم. تصور تکرار روزهای بسیار خوب آینده، هیجان خاصی را در همه ما ایجاد می کند. من از حمایت هواداران و اعتمادی که باشگاه به من نشان داده، به خصوص از آقای گرشاسبی تشکر می کنم و انتظار من و همه پرسپولیسی ها این است که همگی در کنار هم و در کنار آقای گرشاسبی و اعضای محترم هیئت مدیره بیش از پیش تلاش کنیم و شاهد رشد و توسعه بیشتر پرسپولیس باشیم. ما این دوران خوب را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد تا به بهترین هواداران دنیا، شادی، نشاط و شور بیشتری را هدیه کنیم. از هواداران به خاطر تمام حمایت ها و عشقی که به پرسپولیس ارزانی می کنند، تشکر می کنم و امیدوارم پاسخ گوی محبت آن ها باشم.»