اخبار گردشگری

پرسپولیس جلوی بازی کردن مهدی طارمی را می گیرد

انگار همین دیروز بود که ۲ بازیکن جوان و ناشناخته به باشگاه پرسپولیس رفتند و به لطف علی دایی و البته باشگاه پرسپولیس توانستند با این باشگاه قرارداد امضا کنند. ۲ جوان «ترکه ای» که با ظاهری ساده پرسپولیسی شدند. صحبت از مهدی طارمی و احمد نوراللهی است، بازیکنانی که با پرسپولیسی شدن مسیر زندگی شان در یکی، ۲ سال اخیر تغییر کرد. بازیکنانی که سرنوشت متفاوتی هم با هم داشتند. در این مطلب قرار نیست در خصوص احمد نوراللهی صحبت شود، اما روی صحبت ما با مهدی طارمی است.مهدی طارمی

طارمی بعد از پایان فصلی رویایی با پرسپولیس و تیم ملی و با آغاز فعالیت سرخپوشان برای فصل جدید در جمع آن ها حضور پیدا نکرد. طارمی که از فصل پیش سودای حضور در اروپا را در سر داشت، امسال بعد از کسب دومین عنوان آقای گلی خودش را بیشتر از گذشته در قاره سبز می دید.

مهاجم محبوب پرسپولیس به بهانه لژیونر شدن و در شرایطی که یک فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت، با مساعدت مسئولان مذاکرات خود را با چند تیم اروپایی آغاز کرد و در تمرینات پرسپولیس هم حضور پیدا نکرد.

این رفتارطارمی و اصرار او به جدایی از پرسپولیس حسابی هواداران این تیم را عصبی کرده است. این روز ها همه هواداران پرسپولیس عصبانی از جدایی مهدی طارمی، از وفاداری سائول برایش نوشتند که به خاطر محرومیت اتلتیکومادرید از جذب بازیکن، به پیشنهادهای رئال و بارسا «نه» گفت و ۹ ساله تمدید کرد. انتظارشان از مهاجم ملی پوش بوشهری هم این بود که بماند و محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن را که با اشتباه خودش رقم زده بود، تلافی کند. طارمی اما همیشه برای رفتن عجله داشت، همانطور که برای آقای گلی و پیشرفت داشت. آنقدر از رویای بازی در اروپا گفته بود که کسی باور نمی کرد سرنوشتش را الغرافه رقم بزند. او اما آنقدر عجول بود که حتی به پرسپولیس فکر نکرد و رفت تا از این به بعد پیراهن شماره ۹ معروفش را در لیگ ستارگان قطر به تن کند.
آقای جدایی طلب بالاخره رفت؛ بی خداحافظی، بی آنکه باشگاه را از رفتنش آگاه کرده باشد. فقط با برانکو خداحافظی کرد، آن هم تلفنی. قول داده بود که دوشنبه برای خداحافظی با هم تیمی ها و دوستانش به محل تمرین پرسپولیس برود اما همزمانی پروازش به دوحه با تمرین او را بدقول کرد.

جدایی مهدی طارمی بدون خداحافظی با پرسپولیس

با این حال خداحافظی با پروفسور را از قلم نینداخت. به برانکو ایوانکوویچ گفت هیچ گاه زحماتی را که برای او کشیده فراموش نخواهد کرد و آخرین حرف هایی که شنید، نصیحتی پدرانه بود:«تو قطعاً آینده خیلی خوبی خواهی داشت. قدر خودت را بیشتر بدان چون مطمئناً آینده خوبی داری و می توانی به بهترین شرایط در فوتبال برسی.»

باشگاه اما بعد از آن همه مذاکره، اصلا خبر نداشت که مهدی طارمی بلیتش را هم گرفته. مدیران پرسپولیس به انتظار پول نشسته بودند که خبر رسید آقای گل چمدانش را برداشته و به آسمان قطر پرواز کرده است. پیش از آن هم باشگاه الغرافه رسما از جذب این بازیکن خبر داده بود. مهدی طارمی رفت تا چهل و هفتمین لژیونر مستقیم پرسپولیس باشد. او برای امضای قرارداد، تنها تاییدیه پزشکی را کم دارد.
پرسپولیسی ها اما انگار اینگونه رفتنش را هنوز باور نکرده اند که پندار خمارلو می گفت:«قرار بود الغرافه خواسته های مالی باشگاه را برآورده کند اما تا این لحظه هیچ اطلاعی از انتقال طارمی از او یا وکیل قانونی اش نرسیده و پولی هم به حساب باشگاه واریز نشده که مجوز حضور او در تیم قطری را صادر کنیم. هر اتفاقی باید با رضایت کامل باشگاه پرسپولیس باشد و طارمی نمی تواند بدون مجوز باشگاه در تیم دیگری بازی کند.»
باشگاه شرط کرده بود که سهم دو و نیم میلیارد تومانی اش از این انتقال، باید یکجا و پیش از جدایی مهدی طارمی پرداخت شود اما طارمی این شرط را زیر پا گذاشت و رفت تا از این به بعد نه خود او که الغرافه طرف حساب پرسپولیس باشد.
برای صدور رضایتنامه طارمی، باشگاه ۸۰۰ هزار دلار خواسته بود که قطری ها تنها ۵۲۰ هزار تای آن را پذیرفتند و از طرف دیگر، تلاش برای اضافه کردن چهار ماه محرومیت این بازیکن به مدت قراردادش هم ناکام ماند. مهدی طارمی که قراردادش با پرسپولیس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، بابت ۸ بازی در لیگ ستارگان قطر و پلی آف لیگ قهرمانان، ۴۰۰ هزار دلار (یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) از الغرافه دریافت خواهد کرد و این باشگاه ۸۰۰ هزار دلار هم برای تمدید قرارداد او در نظر گرفته است.
مهم تر اما پذیرفته شدن شرط مهدی طارمی (حق فسخ در تابستان در صورت دریافت پیشنهادهای اروپایی) از سوی قطری هاست که پرسپولیس حاضر به قبول آن نشده بود. طارمی بالاخره رفت و این رفتن را روزنامه الرایه قطر «توفان» تلقی کرده است. توفانی با حضور وسلی اسنایدر، مهدی طارمی و اوزان توفان هافبک ملی پوش فنرباغچه که قرار است سومین خرید خارجی الغرافه در نقل و انتقالات زمستانی باشد.
جدایی طارمی اما اینگونه که او رفت، حتما در پرسپولیس هم توفان به پا خواهد کرد. توفانی که چه بسا یک بار دیگر شانس بازی را از این بازیکن بگیرد. پرسپولیسی ها از اینکه مهدی طارمی بدون خداحافظی و پیش از پرداخت شدن پول رضایتنامه اش این باشگاه را ترک کرده، حسابی عصبانی اند و بی تردید این رفتار او را بی پاسخ نخواهند گذاشت. برگ برنده هم دست آنها است اتفاقا.
طارمی برای بازی کردن به رضایتنامه کتبی از باشگاه پرسپولیس نیاز دارد و این همان فرصتی است که این باشگاه برای انتقام جویی در اختیار دارد؛ حالا یا با بالا بردن قیمت رضایتنامه مهدی طارمی و پافشاری روی همان ۸۰۰ هزار دلاری که در ابتدای مذاکره ها به باشگاه الغرافه پیشنهاد داده بودند و یا با تعلل و تاخیر در صدور این رضایتنامه.