اخبار گردشگری, اقامتگاه

۴۷ طرح گردشگری استان اردبیل آماده برای سرمایه گذاری

کریم حاجی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث هتل و اقامت گاه های مسافر پذیر،رستوران ،اقامت های گردشگری بین راهی ،آب های درمانی و بوم گردی از جمله طرح های قابل سرماهی گذاری می باشد.
وی اظهار کرد: صنعت گردشگری در دولت تدبیر وامید با هدف اشتغالزایی مورد توجه قرار گرفته و در صورت تحقق این سرمایه گذاری ها شاهد اشتغالزایی بیشتر در استان خواهیم بود .
وی درباره اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی بیان کرد: بیشترین اشتغالزایی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی است و امسال اشتغال پیش بینی شده در این حوزه ۷۸۵نفر بود که تاکنون ۴۲۳ مورد آن محقق شده است .
حاجی زاده با اشاره به اجرای طرح تبدیل روستاها به اقامت های بوم‌گردی برای توسعه صنعت گردشگری افزود: ۲۹ طرح اقامت های بوم گردی در ۱۰ شهرستان استان اردبیل در دست اقدام است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از انتخاب روستای کزج خلخال به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی این استان خبرداد و گفت: در گذشته این طرح در منطقه ملک سویی مشگین شهر به صورت مصنوعی و سمپتیک اجرا شده ولی طرح بوم گردی روستای کزج از نظر معماری کاملا بومی می شود و بهترین نوع اقامتگاه بوم گردی است.
وی اضافه کرد: واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این روستای زیبا و هدف گردشگری خلخال راه اندازی شده نخستین واحدهای اقامتی بومی گردی استان اردبیل هستند که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری منطقه و معرفی فرهنگ اصیل و سنتی روستا به گردشگران آغاز بکار می کند.
حاجی زاده گفت: طرح ایجاد اقامتگاه های بومی گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله استان های یزد ، اصفهان و کرمان اجرا و اقامتگاه های بوم گردی خوبی را ایجاد کرده اند که در رونق اقتصادی این استان ها نقش مهمی داشته است.
وی اضافه کرد: با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بومی گردی در سایر روستاها و مناطق گردشگری استان در آینده نزدیک مردم منطقه از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی روستا و سایر مزایای مربوط به حضور گردشگران داخلی و خارجی بهره مند می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: هدف این اداره کل از ایجاد این گونه اقامتگاه ها استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا ، شیوه های تولید در روستا ، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا و امکانات پذیرایی و اسکان می باشد .
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل ، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر ، فندقلو نمین ، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری کلان مجوز داده شده است.

47 طرح گردشگری استان اردبیل آماده برای سرمایه گذاری

47 طرح گردشگری استان اردبیل آماده برای سرمایه گذاری47 طرح گردشگری استان اردبیل آماده برای سرمایه گذاری