اخبار گردشگری

تصاویر:وقتــــی که آسمان به زمین بیاید/شهرهای آبی رنگ دنیا

مکان های محبوب گردشگری گاه به لحاظ دارابودن جاذبه های طبیعی ،سازه های دست انسانها ، آب و هوای متفاوت یا فرهنگ و جشنواره های عجیب به منطقه ای توریستی تبدیل می شوند که سالانه میلیون ها نفر بازدیدکننده دارند.

به گزارش “توریسم آنلاین” در این میان برخی شهرها و روستا هم هستند که یک رنگ و چندرنگ می شوند تا بتوانند در جهان مشهور شده و گردشگر جذب کنند.

در ادامه شهرهایی را مشاهده می کنید که آبـــــــــــی را برای یک رنگ شدن انتخاب کرده اند:

شهر
شهر
شهر
شهر
شهر

یک: شهر “جوداپور” که در غرب ایالت راجستان هند قرار گرفته مسیر تجاری مهمی است که البته با خانه های آبی رنگش بیشتر مشهور شده است.علاوه بر این خانه های آبی، زندگی اصیل هندی در لباسهای رنگی زنان و عطر ادویه جات بازارهای آن جریان دارد.

بهترین نمای آبی شهر را می توانید از بلندی قلعه “Mehrangarh” تماشا کنید.

: روستای
: روستای
: روستای
: روستای

دو: روستای “Juzcar” در ۱۳ مایلی شهر تاریخی روندا اسپانیا قرار دارد که برای فیلم “اسمورف” ها به رنگ آبی درآمد و مردم و مسئولان روستا تصمیم گرفتند که روستا آبی باقی بماند زیرا باعث رونق گردشگری این منطقه شده بود.

روستای
روستای
روستای

سه: روستای “سیدی بوسعید” در نزدیکی شهر تونس(پایتخت کشور تونس) قرار دارد و رنگ غالب دیوار و در و پنجره ها آبی و سفید است.

شهر آبی
شهر آبی
شهر آبی
شهر آبی
شهر آبی

چهار: در این فهرست شهر آبی ” شفشاون” در مراکش که احتمالا مشهورترین شهر یک رنگ است و مملو از گوشه و کنارهای زیبا ،کوچه های تنگ و باریک،خیابانهای قلوه سنگی و افسون رنگ آبی است.

در قرن ۱۵ پناهندگان یهودی اسپانیایی به این شهر آمدند و برای کاهش گرما در ماههای تابستان و همچنین دورکردن شیطان رنگ آبی به شهر پاشیدند.

اگر به این شهر سفر کردید خرید صنایع دستی متفاوت و کمیاب از بازارهای قدیمی گوشه و کنار را فراموش نکنید.

+ ۸ مخالفم – ۰