اخبار گردشگری

تصاویر:از "بودا" تا "پست"،پایتخت دیدنی مجارستان

بوداپست ،پایتخت مجارستان به وسیله رود دانوب به دو قسمت تقسیم شده است: بودا: بخش سبز و کوهستانی و پست: بخش فرهنگی و تجاری.

به گزارش “توریسم آنلاین” بوداپست ، شهری با گوناگونی ها و جذابیت های فراوان برای گردشگران است.

در ادامه چند مکان دیدنی بوداپست معرفی می شود:

میدان وروسمارتی

میدان مشهور وروسمارتی که در خیابان معروف Vci قرار دارد. این میدان به نام شاعر معروف مجارستانی Mihaly Vorosmarty نامگذاری شده و بنای یادبود ، فواره ای در این میدان قرار دارد.در روزهای تعطیلات این میدان پر از بازارهای کوچک غذایی و صنایع دستی می شود.

بازار بزرگ بوداپست

بازار بزرگ
بازار بزرگ مجارستان در اواخر قرن ۱۹ ساخته شد.در این بازار سه طبقه ،صنایع دستی ،اسباب بازی های چوبی و غیره دیده می شود.بازدید از این بازار تجربه جالبی برای شما خواهد بود.

رود دانوب

رود دانوب
قایق سواری ،پیاده روی در کنار رود دانوب و دیدن چشم اندازهای رود از پل های قدیمی که دو بخش شهر را به متصل می کند،قسمتی از سفر گردشگران خواهد بود.

قلعه هیل بوداپست

قلعه هیل
این قلعه زیبا در بخش بودا بر فراز تپه ای قرار دارد که در سال ۱۲۶۵ ساخته شده است.باغهای کمیاب،مجسمه های زیبا و چشم اندازی بی نظیر از رود دانوب دراین قلعه، دیدنی است.این قلعه ایوانی به سبک گوتیک دارد که بین سالهای ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۲ ساخته شده است.

جزیره مارگارت بوداپست

جزیره مارگارت
جزیره سبز و کوچک مارگارت بر روی رود دانوب و وسط شهر واقع شده است.این جزیره ۲/۵ کیلومتر طول و ۵۰۰ متر پهنا دارد و مکانی تفریحی برای گذران یک روز تعطیل و دوچرخه سواری است.

کنیسه بوداپست

کنیسه خیابان Dohany
کنیسه(محل اجتماعات دینی یهودیان) در بوداپست یکی از بزرگترین کنیسه های دنیا است.این کنیسه بین سالهای ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۹ به سبک مراکشی ساخته شده و موزه یهودیان و آرامگاه قهرمانان در آن قرار دارد.

کلیسای اس تی استفان

کلیسای اس.تی استفان
کلیسای کاتولیک رومی که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده و سومین کلیسای بزرگ مجارستان است.در بیرون این کلیسا ،خیابانی برای پیاده روی شامل:مغازه ها،رستوران و کافه و همچنین ساختمان های زیبا و قدیمی است.

خانه اپرا
خانه اپرای بوداپست در قرن ۱۹ ساخته شد و گنجایش یک هزار و ۳۰۰ نفر را دارد.این مکان با معماری داخلی حیرت انگیز،زیباترین و بزرگترین خانه اپرا در مجارستان است.

موزه هنرهای زیبا بوداپست

موزه هنرهای زیبا
در میدان هیرو(قهرمان)،مهم ترین موزه مجارستان دارای صد هزار اثر تاریخی است و به ۶ قسمت تقسیم می شود:مصر،عتیقه،گالری مجسمه های قدیمی،گالری نقاشی های قدیمی،مجموعه هنر مدرن،مجموعه آثار گرافیکی.

+ ۹ مخالفم – ۰