اخبار گردشگری

فلسطین در صدر کشورهای با سریع‌ترین رشد گردشگری

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، آنچه از فهرست جدید سازمان جهانی گردشگری درباره مقاصد گردشگری با سریع‌ترین رشد در سال جاری می‌توان دریافت این است که کشورهایی چون مصر و تونس توانسته‌اند پس از گذر در دوره بحران ناشی از حملات تروریستی بار دیگر به مدار گردشگری بازگردند و در این میان میل فزاینده‌ای در میان گردشگران بین‌المللی برای سفر به مقاصد کمتر دیده شده ایجاد شده است و حضور کشورهایی چون فلسطین، مغولستان و نیکاراگوئه در این فهرست گواهی بر این ادعاست.

فلسطین

اوایل سال «بنکسی»، نقاش معروف خیابانی یک هتل در کرانه باختری افتتاح کرد که حاکی از شروع رشد سریع گردشگری در این منطقه بود و حالا بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، این منطقه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شاهد رشد ۵۷.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بوده است. ساخت این هتل که «Walled Off» نام دارد یکی از دلایل اصلی افزایش آگاهی گردشگران خارجی نسبت به فلسطین بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۶۳۰ هزار توریست به فلسطین سفر کنند.

9356

مصر

در جایگاه دوم برترین کشورها از حیث رشد سریع گردشگری در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، کشور تاریخی مصر قرار دارد. صنعت گردشگری مصر در چند سال اخیر اوضاع نابسامانی را به سبب ناآرامی‌های سیاسی، حملات تروریستی از جمله انهدام یک فروند هواپیمای حاوی گردشگران برفراز صحرای سینا تجربه کرد که موجب شد بسیاری از افراد از سفر به شمال آفریقا خودداری کنند. از بخت بد مصری‌ها، بریتانیایی‌ها همچنان از پرواز هواپیماها به مقصد شرم‌الشیخ جلوگیری می‌کند اما این موجب نشدکه در چند ماه اخیر گردشگران دیگر کشورها به سمت مصر هجوم نبرند تا این کشور امسال افزایش ۵۱ درصدی شمار گردشگران را تجربه کند و انتظار می‌رود تا پایان سال حدود ۸ میلیارد نفر به این کشور سفر کنند با این وجود این آمار هنوز بسیار کمتر از ۱۴ میلیونی است که در سال ۲۰۱۰ به این کشور سفر کردند.

9357

جزایر ماریانای شمالی

اکثر مردم نمی‌دانند محل این مجمع‌الجزایر روی نقشه کجاست، اما این مانع آن نشده است که جزایر ماریانای شمالی یکی از سریع‌ترین رشدها را در میان مقاصد گردشگری جهان به نام خود ثبت نکند. بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، شمار افرادی که امسال به این منطقه سفر کرده‌اند با ۳۷.۳ درصد رشد در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته همراه بوده است. این مجمع‌الجزایر که جزو مناطق خودمختار آمریکا محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۶ در مجموع پذیرای ۵۳۱ هزار گردشگر بوده است.

9358

ایسلند

دیدن نام کشور ایسلند در این فهرست خیلی جای تعجب ندارد، چرا که این کشور چند سالی است که رشد قابل‌توجهی در گردشگری دارد که بسیاری این افزایش محبوبیت را به سریال معروف «بازی تاج و تخت» نسبت می‌دهند که در این کشور مقابل دوربین می‌رود. این روند همچنان ادامه دارد و شمار گردشگران ایسلند امسال ۳۴.۹ درصد رشد داشته و این بدان معناست که این کشور تا پایان سال نزدیک به ۲.۵ میلیون گردشگر را میزبانی خواهد کرد.

9359

تونس

صنعت گردشگری تونس نیز بحران مشابهی را چون مصر پس از قتل‌عام سال ۲۰۱۵ گردشگران در ساحل شهر سوسه تجربه کرد که به کشته شدن ۳۸ نفر عمدتا بریتانیایی انجامید. هتلی که این قتل عام در آن روی داد امسال بازگشایی شد و وزارت امور خارجه بریتانیا نیز منع سفر به این کشور را کاهش داد و در نتیجه آن شمار گردشگران این کشور آفریقایی امسال ۳۵.۲ درصد رشد پیدا کرد. اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، امسال حدود ۷.۵ میلیون گردشگر به تونس سفر می‌کنندکه نزدیک به رقم ۷.۸ میلیون نفر گردشگر این کشور در سال ۲۰۱۰ خواهد بود.

9360

ویتنام

ویتنام سریع‌ترین کشور آسیا در عرصه رشد گردشگری بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری است و رشد ۳۱.۲ درصد توریست‌های خارجی در این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ می‌تواند مجموع گردشگران این کشور را به بیش از ۱۳ میلیون نفر برساند.

9361

اروگوئه

سریع‌ترین کشور منطقه آمریکای جنوبی در عرصه گردشگری اروگوئه است که شاید برای خیلی‌ها تعجب‌برانگیز باشد، اما روی کاغذ دلایل این امر بسیار ساده است. اروگوئه میان دو قطب گردشگری منطقه یعنی برزیل و آرژانتین واقع شده و کشوری بسیار زیبا، رو به پیشرفت و با فرهنگ غنی است و همچنین میزبان یکی از عجیب‌ترین میراث‌های جهانی یونسکو یعنی شهر «فرای بنتوس» نیز است. همه این موارد می‌تواند امسال مجموع گردشگران اروگوئه را به بیش از ۴ میلیون نفر ارتقاء دهد.

9362

نیکاراگوئه

این کشور با ثبت رشد ۲۸.۴ درصدی، سریع‌ترین رشد گردشگری را در میان همه مقاصد آمریکای مرکزی داشته است. علاوه‌بر سواحل زیبا، تاریخ انقلابی این کشور موجب شده که پیش‌بینی شود امسال حدود ۲ میلیون نفر به نیکاراگوئه سفر کنند.

9363

مغولستان

شاید یکی از بزرگترین شگفتی‌های این لیست کشور مغولستان باشد که به سبب انزوای جغرافیایی‌اش در میان یک صحرای پست و بلند شنی روزگاری به عنوان یک مقصد بسیار دور در نظر گرفته می‌شد، اما به نظر می‌رسد این کشور واقع در آسیای مرکزی به تدریج نظر گردشگران را به خود جلب کرده و در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷، رشد ۲۸.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در جذب گردشگر خارجی داشته است.البته در این مدت تنها ۴۰۰ هزار نفر به این کشور سفر کرده اند اما در مقایسه با گذشته یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.

9364