اخبار گردشگری

مکان های گردشگری در تور استانبول

تور استانبول یکی از پر طرفدار ترین تور های گردشگری در آسیا به حساب می آید . بسیاری از گردشگران برای مشاهده این شهر زیبا و باستانی به کشور ترکیه وارد می شوند. در این مقاله به بررسی مکان های تاریخی و جذاب ترکیه در شهر استانبول خواهیم پرداخت .

توریاب مرجع تور لحظه آخری

این مقاله توسط مرجع گردشگری و تور لحظه آخری تور یاب تهیه و ارائه شده است.امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. اگر به دنبال یافتن تور های لحظه اخری به مقاصد مختلف جهان هستید می توانید از وب سایت تور یاب دیدن فرمایید. لینک توریاب در انتهای مقاله ارائه شده است.

استانبول بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه می باشد با اینکه پایتخت کشور ترکیه شهر آنکار است شهر استانبول از آغاز تا کنون مرکز توجه بوده است. یکی از خصوصیات بارز و شگفت انگیز این شهر این می باشد که استانبول تنها شهری است که در دو قاره واقع شده است یعنی قاره آسیا و اروپا . استانبول ئر کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرار دارد که تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از همدیگر مجزا می کند. بندر مشهور طبیعی به نام شاخ طلایی یا خلیج نیز در این شهر قرار دارد.

شهر استانبول در سال ۶۶۰ پیش از میلاد بنا نهاده شد ابتدا به نام بوزانتیون نامیده شد که احتمالا بوزاس نام شخصی مهم در آن زمان باشد. سپس کنستانتین کبیر استانبول را به عنوان پایتخت جدید شرقی امپراتوری روم انتخاب کرد و بعد از آن در میان مردم به این شهر کنستانتینوپل یا شهر کنستانتین معروف شد هر چند خود کنستانتین سعی می کرد تا شهر را به نام روم جدید (Nea Roma) به مردم بشناساند اما مردم چنین چیزی را نپذیرفتند مسلمانان شهر نیز این شهر را قسطنطنیه نام گذاردند بعدها سلطان مصطفی سوم سکه هایی را روانه بازار کرد که روی انها اسلامبول حک شده بود اسلامبول معنی شهر اسلام بود که این نام بسیار فراگیر شد در سال ۱۹۳۰ نیز در دوره جمهوریت نام شهر برای تمامی کشور ها استانبول اعلام شد.

شهر استانبول با قرار گرفتن بین دو فرهنگ متفاوت آسیایی و اروپایی و همچنین با تجربه کردن فراز و نشیب های زیادی مهمد انواع تمدن ها و حکومت ها بوده است که هر کدام آثاری متفاوت بر جا گذاشته اند. جاذبه های گردشگری مخصوصا تاریخی شهر استانبول بسیار زیاد است که یکی از این جاذبه ها حمام رومی می باشد حمام رومی سمبلی از مبارزات استقلال طلبانه آتاتورک است. بنای حمام رومی در قسمت شمالی میدان تولوس در خیابان چانکری واقع شده است براساس نظر و عقیده باستان شناسان و کارشناسان این حوزه ساخت بنای حمام رومی به قرن سوم بعد از میلاد مسیح می رسد.

حمام رومی براساس اعتقادات و باورهای رومیان قبل از میلاد ساخته شده است رومیان این بنا را برای آسلیپیوس یعنی خدای طب بنا نهاده اند . این بنای عظیم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که با گذشت قرن ها از ساخت این حمام هنوز هم به طور کامل پا برجاست از قسمت های جالب این بنا می توان به اتاق های سه گانه یعنی اتاق گرم , اتاق سرد و اتاق خنک اشاره کرد ساخت این بنا را به زمان پادشاه کاراکالا (Caracalla) نسبت می دهند همانطور که قبلا ذکر شد با گذشت زمان های زیاد سیستم گرمایشی و تمامی اتاق ها مثل رخت کن و سایر قسمت ها را می توان مشاهده کرد.

امروزه حمام رومی به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی آثار قدیمی و باستانی شهر استانبول در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه دارید توصیه ما این است که براساس بودجه خود برنامه ریزی کنید حتما خرج و مخارج را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید که با باقی مانده پول خود کدام بخش ها را ببینید و در کدام قسمت ها بخواهید پول های خود را خرج کنید حتما برنامه ای برای سفر خود داشته باشید در صورتی که توانستید و قصد بازدید از بناهای تاریخی را داشتید حمام رومی شهر استانبول را از دست ندهید.

انتخاب تور لحظه آخری استانبول

تور استانبول با توجه به جذابیت های خاص خود از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است . تور یاب برای راحتی گردشگران بخش ویژه ای را برای تور لحظه آخری استانبول راه اندازی کرده است که تور های لحظه آخری استانبول در این بخش ارائه می شود . تور های ارزان قیمتی که میتواند بهترین گزینه برای مسافرت های شما باشد . با ما بهترین مسافرت های را تجربه کنید.

آدرس وب سایت تور یاب : https://touryab.net

مکان های گردشگری در تور استانبول

مکان های گردشگری در تور استانبولمکان های گردشگری در تور استانبولمکان های گردشگری در تور استانبولاضافه به لیست علاقمندی ها