اخبار گردشگری

سواحل مکران سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از سواحل مکران به عنوان سواحل استرتژیک ایران نام برد و گفت: این سواحل توانسته سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد استان داشته باشد.

‌جمشیدنژاد در گفت وگو با ایسنا افزود: به فعلیت رساندن این سواحل نیازمند ورود سرمایه گذاران و تعامل دستگاه‌های مختلف متولی است.

وی اظهار کرد: سواحل مکران از هر جهت برای ایران دارای اهمیت است و تاکید ویژه‌ای برای توسعه این سواحل شده است.

معاون استاندار در ادامه بیان کرد: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که باعث دوری سرمایه‌گذاران از استان بخصوص سرمایه‌گذارانی که در سواحل استان سرمایه‌گذاری میکنند، شویم.

جمشیدنژاد اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید توسعه سواحل مکران را جدی بگیرند و برای نقش آفرینی در این عرصه کوتاهی نکنند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای سرمایه‌گذاری در سواحل مکران این است که بیشتر سرمایه‌گذاری به سمت تولید و ترانزیت سوق داده شود.

وی گفت: برای تحقق اهداف مدنظر در بنادر و سواحل استان باید اقتصادی درون ‌زا و علمی را با اتکا به نیروها و متخصصان بومی شکل داد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و در ایران نیز به دلیل وجود دسترسی مناسب به آب‌های آزاد و اقیانوسی هم اینک بیش از ۹۳ درصد حمل و نقل و تجارت در کشور از طریق دریا انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: چابهار دارای موقعیت استثنایی و ویژه است، چرا که دسترسی به آبهای آزاد هم برای کشور ما و برخی کشورها فقط از طریق این استان و شهرستان چابهار امکان پذیر است.

معاون استاندار بیان کرد: برای پیشرفت و جهش منطقه و رسیدن این بندر به جایگاه واقعی و استاندارد ملی بایستی از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره گرفت.

جمشیدنژاد خاطرنشان کرد: توسعه ‌اسکله‌ها و حمل و نقل دریایی و همچنین ایجاد فرودگاه گردشگری و توریستی از جمله ضروریات و زیرساخت‌های لازم این منطقه در راستای توسعه ملی است.

وی در ادامه توسعه راه آهن و همچنین خطوط هوایی و دریایی را از جمله محورهای اصلی عنوان کرد که با نگاهی ویژه به طور جداگانه مورد توجه قرار گرفته و به سمت و سوی اجرایی کردن پیش رود.

جمشیدنژاد در ادامه افزود: سرمایه گذاران بازوی توانمند دولت بوده و دولت به تنهایی و بدون فعال کردن بخش خصوصی جهت توسعه ‌منطقه نمی‌تواند موفق عمل نماید لذا باید با تسهیل قانون افق روشنی را برای سرمایه گذاران ترسیم کرد.

وی تاکید کرد: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی بایستی بر اساس طرح مطالعاتی دقیق در منطقه انجام گیرد.

سواحل مکران سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان دارد

سواحل مکران سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان داردسواحل مکران سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان داردسواحل مکران سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان دارداضافه به لیست علاقمندی ها