اخبار گردشگری

تاثیر تکنولوژی بر آژانس های مسافرتی

فناوری و سازماندهی آژانس های مسافرتی

فناوری و سازماندهی آژانس های مسافرتی
از زمان به کارگیری رایانه ها بخش جدانشدنی از کسب و کار آژانس های مسافرتی بوده اند، عصر اطلاعات مزایای جدیدی را به ارمغان آورده است. به کمک سخت افزارهای سریع تر و  نرم افزارهای جدید می توان اطلاعات را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ذخیره سازی کرد. نرم افزاری های مدیریتی و تخصصی آژانس های مسافرتی این امکان را می دهد تا تجارت خود را برنامه ریزی کرده و با شیوه های بهتری اطلاعات خود را مدیریت کنند. این برنامه ریزی به آژانس های مسافرتی این امکان را می دهد تا کارایی بیشتری داشته باشند و با مدیریت زمان جلوی ضرر و زیان را بگیرند.


تاثیر تکنولوژی بر هماهنگی آژانسهای هواپیمایی

تاثیر تکنولوژی بر هماهنگی آژانسهای هواپیمایی

تکنولوژِی های ارتباطی پیشرفته راه هایی را که اژانس های مسافرتی می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و پل های ارتباطی با دیگر شرکت های خدماتی همکار را متحول کرده اند. سرعت بالای اینترنت تقریبا امکان برقرای ارتباط ویدئویی، صوتی و یا متنی را در هر لحظه با تمام دنیا برقرار کرده است، که اغلب بسیار ارزان تر از روش های ارتباطی سنتی همچون تلفن است. اطلاعات را می توان با سرعتی حیرت آور و در لحظه به هر شرکت هواپیمایی، هتل یا دیگر شرکت ها فرستاد و بلافاصله به مشتری منتقل کرد. این امر رزرو و هماهنگی را که قبلا ساعت ها زمان می برد را آسان تر و سریع تر می کند و از هدر رفت زمان جلوگیری کرده و بهره وری را بسیار بالا می برد.


رزرور سلف سرویس  (آنلاین)

رزرور سلف سرویس  (آنلاین)

یکی از بزرگترین تاثیرات فناوری بر آژانس های مسافرتی افزایش رزرو آنلاین بوده است. مشتریانی که به دنبال رزرو سفر هستند دیگر لازم نیست با به آژانس مسافرتی بروند بلکه می توانند به صورت آنلاین مراجعه کرده سفر به هر نقطه ای را رزرو کنند. هتل ها و شرکت های هواپیمایی نیز اژانس های مسافرتی واسطه را حذف کرده و با راه اندازی وب سایت ها، رزرو مستقیم بلیط و اتاق را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. این امر برای آژانس های مسافرتی بسیار ناخوشایند بوده است زیرا در گذشته حتما لازم بود تا از طریق این واسطه ها خدمات مورد نیاز را دریافت کرد.


شرکت های مجازی و حقیقی

شرکت های مجازی و حقیقی

 (Brick-and-Mortar به شرکتهایی اطلاق می‌گردد که در اصطلاح از خشت و گل تشکیل شده اند یعنی وجود خارجی دارند. این تعریف در مقابل سازمانهای مجازی یا Bricks and clicks بیان می‌گردد.) همان طور که زرو انلاین افزایش می یابد، افراد کمتری به  دفاتر اژانس ها مراجعه می کنند. شرکت های سنتی همچون هتلها، شرکت های هواپیمایی و … که مستقیما با مشتریان سروکار داشتند و وابسته به حضور مشتری بودند فشار زیادی را متحمل شده و به سمت حذف اژانس های مسافرتی و کمیسیون رفته و خدمات خود را در دنیای مجازی ارائه می کنند. از انجا که اژانس های مسافرتی در حقیقت بنگاه معاملات اطلاعات هستند که مشتریان را با خدمات مرتبط می کنند،  کمیسیون پایه درامد این اژانس ها بوده و بسیاری نیز با سقوط درامدی مواجه شده اند.


تغییر بازارها
تغییر بازارها
برخلاف رشد تجارت دنیای مجازی و دسترسی مستقیم به مشتریان،  تجارت آژانس های مسافرتی نمرده است و در خطر انقراض نیست.  طبق اعلام گروه مسافرتی کاستکس (Questex Travel Group ) ، هنوز آژانس های مسافرتی مسئول ۷۷% رزروهای کشتی های کروز، ۷۳% رزروهای بسته های مسافرتی و ۵۵% تمام رزوهای شرکت های هواپیمایی هستند. همانند هر صنعت دیگری، اژانس های مسافرتی نیز در حال انطباق خود با تکنولوژی جدید هستند.  در حالی که اژانس ها چند مرکز ساختمانی برای ارائه خدمات را نگه داشتنه اند،  بسیاری از انها  بر خدمات انلاین برای رزرو هواپیما و هتل متمرکز شده اند.


نتیجه تاثیر تکنولوژی بر آژانسهای مسافرتی

نتیجه
در حالی که تکنولوژی جدید صنعت اژانس های مسافرتی را با مشکلاتی مواجه کرده است اما هنوز این صنعت سرپا و با ثبات است. تمرکز اولیه بسیاری  اژانس های مسافرتی بر فروش های اینترنتی بوده است تا برای مشتریان این امکان فراهم شود بدون اتلاف چندین ساعت زمان با ارزش و نگرانی به رزرو سفر خود بپردازند. مطمئنا با پیشرت روز افزون تکنولوژی اژانس های مسافرتی شاهد رشد و تکامل بیشتری خواهند بود، اما تا زمانی که تقاضا برای تورهای مسافرتی به قوت خود باقی است، باز هم شاهد ساختمان هایی با تابلوی اژانس مسافرتی خواهیم بود.

مترجم: محمد رجبعلی
منبع:  smallbusiness.chron.com