اخبار گردشگری

نکاتی برای حفظ امنیت در سفر


اینکه شما قرار است به سفر تفریحی بروید یا سفر کاری، با هواپیما بروید یا قطار، برای سفر ماشین کرایه کنید یا از تور استفاده کنید، برای سفری کوچک آماده می شوید یا یک سفر طولانی، در هر صورت در رابطه با انتخاب بهترین شیوه  برای حفظ امنیت تان در طول سفر مطمئن شوید.
مجرمان اینترنتی تعطیلات ندارند. ما در این مقاله راهنمایی هایی در اختیار شما می گذاریم تا به عنوان توریست و مسافر، آگاه باشید تا در امان بمانید.

نکاتی برای حفظ امنیت در سفر
بسیاری از مسافران هنگامی که به جمع آوری لباس و لوازم آرایش می رسند، به فکر بسته بندی سبک می افتند اما این در مورد تلفن های هوشمند و داده های شخصی نیز صدق می کند. در اینجا نحوه ی ساده ی بسته بندی مطرح می شود:

اسناد و مدارکی که مربوط به کسب و کار شما می شود و در مسافرت به آنها نیازی نخواهید داشت را از لیست بسته بندی حذف کنید. برداشتن کارت های اعتباری و مدارک شناسایی را محدود کنید، زیرا به همه ی آنها احتیاج نخواهید داشت. تنها چیزهایی که مورد نیازتان است را بردارید. امکان استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ های یکبار مصرف را بررسی کنید به خصوص اگر مدیر، مدیر اجرایی هستید یا در کسب و کار خود اطلاعات محرمانه ای را جا به جا می کنید. وصل شدن به دستگاههای بیرون برای بررسی این اطلاعات اصلا کار درستی نیست. پس اگر سفر شما کاریست، به این موارد توجه کنید.


نکاتی برای حفظ امنیت در سفر

۲٫ وسایل و ابزار
این قسمت صحبت در رابطه با اطلاعات  شخصی و یا اطلاعات کسب و کاراست که با رعایت چند نکته ی فیزیکی ساده دستگاه ها و داده های مهم که اقلب پر هزینه نیز هستند، حفظ میشوند.
آیا شما جزء افرادی هستید که دستگاه خود را در ملاء عام حتی برای چند لحظه ترک می کنید؟ مثلا برای گرفتن نوشیدنی، لپ تاپ یا تلفن همراهتان را روی میز قرار می دهید، تنها برای چند دقیقه. باید توجه داشته باشید که دزدها فرصت طلب هستند و این عمل شما بسیار وسوسه انگیز است. حتی دزدهای بی پروایی هم وجود دارند که تلفن همراه را هنگام صحبت کردن از دست شخص می کشند و در جمعیت گم می شوند. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید و یا حتی زمانی که استفاده می کنید، می توانید آنرا در جیب لباستان قرار داده و با سیم های اتصالی صحبت کنید. از این طریق در جاهای شلوغ از آن محافظت کرده اید.
همیشه حافظه ی دستگا هها را نزد خود نگه دارید در جای امن، زیرا اتاق های هتل نیز امن نیستند. بسیاری از اشخاص چمدان ها و وسیله های شخصیشان را در اتاق در معرض دید و دسترسی می گذارند اما باید به این مسئله که خدمتکاران زمانی که شما در اتاق نیستید برای نظافت به آنجا می روند توجه داشته باشید.


نکاتی برای حفظ امنیت در سفر

۳٫ هوشمندانه به اشتراک بگذارید

امروزه چک خودکار اکثر تلفن های هوشمند فعال است و با جا به جایی مکان، محل دقیق حضور شما مشخص می شود. برخی از اشخاص نیز با گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن در صفحه های اجتماعی به اطلاع همگان می رسانند که در مسافرات به سر می برند و محل کار یا خانه شان در حال حاضر خالی است. کلاهبردان و مجرمان همیشه در کمین هستند و با بررسی کوچکترین اطلاعات ممکن است اتفاق بدی را برای شما رقم بزنند. به اشتراک گذاشتن عکس را بعد از سفر هم می توانید انجام دهید.
در مورد اتصالات بلوتوث مراقب باشید. با اشخاصی که نمی شناسید و یا اگر حتی اطلاعات مهمی در تلفن تان دارید، به هیچ عنوان با کسی اتصال برقرار نکنید. بعضی از افراد با برقراری فقط یک اتصال تمامی اطلاعات ذخیره شده در تلفتان را تخلیه می کنند.


نکاتی برای حفظ امنیت در سفر

۴٫ در مورد اینترنت های وای فای محتاط باشید

بسیاری از مردم تنظیم تلفن های خود را برای پیدا کردن و اتصال به شبکه های وای فای را روشن می گذارند و با در دسترس بودن اینترنت سریعا به آن وصل می شوند اما نمی دانند که با این کار خود را در معرض چه خطرهایی قرار می دهند.کلاهبرداران یکسری اینترنت های همراه با با نام هایی مانند فرودگاه، کافه ها و … راه اندازی می کنند و به محض ارتباط برقرار کردن شما، اطلاعات شما را تخلیه می کنند، پس حواستان را کاملا جمع کنید. اینترنت های بدون رمز ممکن است دردسر ساز باشند. اگر مثلا در فرودگاه هستید از یک کارمند برای اتصال و نام دقیق آن بپرسید. برخی از افراد با اتصال به این وای فای ها، کارهای بانکی خود ر انجام می دهند. این کار کاملا اشتباه است. مخصوصا اگر در سفر هستید از انجام این کارها اجتناب کنید.

مترجم: سحر مردانه
منبع: www.net-security.org