اخبار گردشگری

نکات مفید برای دانشجویان در سفر

نکات مفید برای دانشجویان در سفر
قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید، در مورد قوانین و سنت ها و خصوصا قوانین نوشیدن نوشیدنی ها، مقررات منع رفت و آمد مکانی که قصد سفر به آن را دارید تحقیق کنید. توریست بودن دلیل بر مصونیت از قوانین نیست و ممکن است به علت قانون شکنی بازداشت شوید.

همراه اشتن عینک و یا لنز اضافه:
یک جفت  عینک یا لنز یدکی همراه خود داشته باشید. لذت بردن از مناظر اطراف بدون داشتن دیدی خوب و واضح دشوار است.

همراه داشتن جعبه کمکهای اولیه:
یک جعبه ساده کمک های اولیه حاوی باند، انتیبیوتیک و مسکن همراه داشته باشید تا در موارد ضروری پاسخگوی نیاز شما باشد. به سرپرست های خود اطلاع دهید که چه تجهیزات پزشکی به همراه دارید و اینکه از چه وضعیت جسمی دارید. ایا تنگی نفس، قند خون، صرع و … مبتلا هستید که در موارد ضروری نیاز به به داشتن دانش کافی برای انجام درمان است.

حفظ راههای برقراری ارتباط:
شماره تلفن و فکس هتل محل اقامت خود،  سرپرستان مسافرت و یک برنامه کامل از مسافرت را به والدین خود بدهید. اگر در طول سفر برنامه ای تغییر کرد، بلافاصاله به هر طریق ممکن به والدین و یا بستگان خود اطلاعات جدید را منتقل کنید.

حواستان به وسایل تان باشد:
همیشه اشیای با ارزش، مدارک شناسایی و پاسپورت و ویزای خود را در کیفی به همراه خود داشته باشید. گاهی اوقات در قسمت بارگیری و تخلیه احتمال گم شدن هست، علاوه بر این در هر مکانی دزدانی هستند که اماده اند از بی حواسی شما استفاده کرده و انها را سرقت کنند، پس بهتر است این اقلام همیشه همراه شما باشند.


نکات مفید برای دانشجویان در سفر
در حین مسافرت
تمامی پول نقد خود را یک جا همراه برندارید خصوصا اگر پولی که نیاز داری برای خریدن ناهار یا نوشابه باشد. کیف پول خود را در جیب زیب دار ترجیحا داخل کت یا کاپشن خود قرار دهید. اگر نیاز به تعویض پود دارید، از مکان های رسمی و قانونی همچون بانک ها استفاده کنید.

پرزرق و برق نباشید:
ساعتی قدیمی و ارزان ببندید و جواهرات خود را در خانه بگذارید. نباید خود را طعمه دزدان خیابانی قرار دهید. اگر دوربین یا MP3 پلیر گران قیمتی به همراه دارید، سعی کنید ان را نمایش ندهید.

دریافت اطلاعات محل اقامت:
زمانی که برای اتاق گرفتن وارد هتل می شوید، کارت هتل همراه با ادرس و شماره تماس ان را دریافت کنید و همیشه این کارت را به همراه داشته باشید.

حواستان به خیابان باشد:
قبل از گذشتن از خیابان به هر دوطرف نگاه کنید. بله بیش از یک میلیون بار این جمله را شنیده اید، ممکن است در کشوری باشید که در از سمت دیگر خیابان، مخالف کشور شما رانندگی می کنند.
همیشه با دوست یا دوستان خود باشید و هر گز از دوستان یا گروه خود جدا نشوید.

قبل از عکاسی اجازه بگیرید:
همیشه مودب باشید و قبل از عکاسی از کلیسا ها، مساجد، معابد، کنیسه ها و دیگر مکان های مذهبی   اجازه بگیرید. علاوه بر این قبل از عکاسی از ساختمان های دولتی و پایگاه های نظامی نیز اجازه بگیرید، ممکن است در برخی کشورها برای این جرم و به اتهام جاسوسی دستگیر شوید.

هماهنگ باشید:
با سرپرست تیم و آژانس مسافرتی خود در مورد غذاها و نوشیدنی هایی که باید از انها اجتناب کنید صحبت کنید و هرگز از فروشنده های خیابانی چیزی نخرید.


نکات مفید برای دانشجویان در سفر

صرف نظر کردن از کلاس ها

ممکن است یک سفر طولانی مدت در طول ترم تحصیلی لذت بخش ترین چیزی باشد که بتواند برای شما پیش بیاید. اما مراقب برنامه درسی خود نیز باشید. بعد از بازگشت باید به سراغ کارهای عقب افتاده و جبران درس ها باشید پس برای خود کار زیادی نتراشید.  اگر دستوراتی که در بالا به ان شاره شد را دنبال کنید و از دردسر دوری کنید، تنها و تنها خاطرات خوب و تجربیات گرانبها را در پایان سفر خواهید داشت. همه چیز به شما بستگی دارد. برناممه ریزی و اگاهی شما را به سمت خاطره ای لذت بخش و فراموش نشدنی سوق می دهد.

مترجم: محمد رجبعلی
منبع: travelsense.org