اخبار گردشگری

نکات مفید در سفر به چین

راهنمای سفر به چین

کوله پشتی:چین کشوری بزرگ با زبانهای فراوان و زبان بومی چینی که نوع گویش و لهجه به اندازه ی کافی می تواند شمارا گیج کند.اما سفر به شهرهای بزرگ ترسناک نیست اگر مدیریت درستی داشته باشید.بهتر است که اگر برای اولین بار به چین سفر می کنید،قبل از سفر تجربیات دیگران را مورد مطالعه قرار دهید.


۱٫ نگران نباشید. امن است

ممکن است در بسیاری از کتاب های راهنما،حرف های نادرستی در مورد امنیت چین گفته شود،اما به هیچ عنوان باور نکنید.ترافیک،هرج و مرج و آب وهوا می تواند بهتر از این باشد اما چین یکی از امن ترین کشورهای جهان برای سفر زنان،سفر های انفرادی و سفر با خانوادست.


۲٫ دستمال توالت

در دستشویی های عمومی چینی،دستمال توالت به ندرت دیده می شود.پس برای اطمینان همیشه دستمال همراه داشته باشید.


۳٫ بدهید و بگیرید

معمولا کسانی که به روستاهای چین سفر می کنند، دوست دارند به عنوان قدردانی و یادبود هدیه ای به این مردمان محلی بدهند اما نمیدانند چه چیزی می تواند مناسب باشد. به نظر ما گرفتن عکس و با دوربین های چاپ فوری می تواند بهترین هدیه برای آنها باشد.


۴٫ فریب صدای بلند را نخورید

مردم چین معمولا عادت دارند که با صدای بلند و شور و هیجان خاصی صحبت کنند اما شما به اشتباه فکر نکنید که گویی شکایت و یا اعتراض می کنند. شور و هیجان آنها در صحبت کردن نباید شما را نگران کند و یا بترساند.


۵٫ بیرون صبحانه بخورید

مهم نیست برای تفریح و یا سفر کاری به چین رفته باشید، مهم این است که در کوچه و پس کوچه های پشت هتل و یا در خیابانهای پشتی، مکانهای زیادی را برای صرف یک صبحانه ی عالی می توانید بیابید.ر شته فرنگی یکی از مواردی است که باید حتما امتحان کنید.


۶٫ افزایش سلامتی

حتما راجب طب سنتی چینی و طب سوزنی زیاد شنیده اید.خب این سفر یک فرصت خوب است که اینکار را در مرکز این علم انجام دهید. البته باید دقت داشته باشید که به بیمارستان یا کلینیک های معتبر مراجعه کنید.


۷٫ عکس بگیرید

شاید بهترین سرمایه گذاری برای سفر به چین، تهیه یک دوربین خوب باشد. در چین شگفتی های بسیاری وجود دارد که می توانید بهترین فضا و موضوع برای عکاسی باشد.حتی آن هرج و مرج در خیابانهای چین نیز ارزش عکاسی را دارند.


مترجم:سحر مردانه

منبع: edition.cnn.com