تور خارجی

ترفندهای فروش دستگاه‌های تصفیه آب

سعی می‌کند آن سوی خط تلفن متقاعدم کند که نیترات آب تهران بالا است و برای در امان ماندن از مضرات آن باید از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کرد. می‌گوید از سازمان تصفیه آب تهران! زنگ زده تا اعتماد بیشتری به گفته‌هایش کنم. بعد هم می‌گوید چون به نرخ دولتی خرید می‌کنم حداقل ۱۶۰ هزار تومان به نفعم خواهد بود!۷nov2016-1

به گزارش ایسنا، حالا دیگر چند سالی است که زمزمه‌های آلوده بودن آب تهران به گوش می‌رسد، زمزمه‌هایی که با وجود اینکه بارها توسط مسئولان ذیربط تکذیب شد همچنان در گوش برخی تهرانی‌ها نجوا دارد و شاید همین باعث می‌شود عده‌ای بتوانند از آب گل‌آلود شایعه آلوده بودن آب تهران ماهی بگیرند.

طعمه این افراد برای ماهی گیری اسم و رسم نهادهای معتبر دولتی از جمله وزارت بهداشت، شرکت آب و فاضلاب و…  است و بعد از تماس با شهروندان تهرانی اعلام می‌کنند که از طرف “سازمان آب تهران” یا “سازمان تصفیه آب تهران” تماس می‌گیرند و سازمانشان زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند. سازمانهایی که بعد از یک جست‌وجوی ساده در شبکه جست‌وجو گر گوگل، متوجه می‌شوی وجود خارجی ندارند!

بازاریاب‌ این سازمان پشت خط تلفن درمورد نحوه عملکرد دستگاهی که می خواهد به عنوان دستگاه تصفیه آب بفروشد توضیح می دهد”دستگاه مجهز به ۶ فیلتر بوده و کامل‌ترین دستگاه آب معدنی ساز است. قیمت این دستگاه در بازار آزاد ۴۵۰ هزار تومان است اما قیمت عرضه آن به صورت دولتی ۲۹۰ هزار تومان است! دستگاه دو سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش دارد. نصب شیرآلات و اتصالات آن کاملا رایگان است. تا قبل از نصب دستگاه هیچ گونه هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌شود. دستگاه در حضور مشتری نصب می‌شود و کارت گارانتی در اختیار مشتری گذاشته می‌شود. تعویض فیلترها سالیانه یک بار انجام می‌شود و تا دو سال اول، تعویض بر عهده سازمان است و از سال سوم به بعد توسط مصرف کننده بوده و هزینه آن ۴۵ هزار تومان است. اگر در منزل یخچال ساید یا آب سرد کن داشته باشید، یک سه راهی ساید هم نصب می‌شود که آب معدنی وارد یخچال هم شود و دیگر نیازی به تعویض فیلترهای یخچال نخواهد بود. در هر دو دقیقه یک و نیم لیتر و در کل شبانه روز ۲۰۰ لیتر آب تصفیه شده را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. “

در ادامه در پاسخ به سئوال‌های مداوم خریدار تاکید می کند که سازمانش سازمان تصفیه آب تهران نام دارد و زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند. دستگاه دارای تاییده‌های وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت جهانی است و در پاسخ به این سوال که مگر آب تهران آلوده است؟ پاسخ می‌دهد آب آلوده نیست بلکه نیترات آب بالا است. ادعایی که البته بارها از سوی مسئولان آب و فاضلاب استان تهران رد شده و تاکید شده نیترات آب تهران پایین‌تر از حد مجاز و حتی پایین‌تر از برخی شهرهای اروپایی است.

تاسف آور اینجاست که علاوه بر برقراری ارتباط تلفنی، دیده شده که این دستگاه‌ها از طریق صدا و سیما نیز تبلیغ می شوند و نکته قابل تامل این است که اگر آب تهران مشکلی دارد، چرا از سوی مقامات رسمی کشور اعلام نمی‌شود و چاره‌ای برای آن اتخاذ نمی‌شود و اگر آب تهران سالم است معنای این همه تبلیغات برای فروش دستگاه تصفیه آن هم با استفاده از سوء استفاده از نام نهادهای رسمی کشور چیست؟

البته چنانچه نهادها و سازمان‌های رسمی فعالیت این سازمان را قبول دارند باید بپذیرند که آب تهران آلوده است و اگر از نظر آن‌ها آب تهران مشکلی ندارد باید  اقدامی برای مقابله با این سوءاستفاده کنند. سوء استفاده‌ای که اخیرا با وقاحت تمام با جعل نام سازمان‌های دولتی برای جلب اعتماد بیشتر مصرف‌کنندگان همراه شده و لزوم اقدامی جدی در این زمینه به نظر می‌رسد تا بیش از این کلاه مردم به بهانه آلودگی آب برداشته نشود.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین