تور خارجی

تنش دیپلماتیک در روابط روسیه و انگلیس بالا گرفته است

سفیر روسیه در انگلیس گفت اگر لندن سیاست صدور ویزای خود را تغییر ندهد سفارت روسیه در لندن به کاهش نیروهای خود اقدام می‌کند.23oct2016-7

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس گفت: سفارت روسیه در لندن به این دلیل در حال کاهش نیروهای خود است که صدور ویزا برای این افراد برای ورود به انگلیس با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: سفارت در حال کاهش نیروهای خود است و اگر این روند ادامه پیدا بکند سفارت با کاهش نیرو مواجه می‌شود چرا که ویزا برای آنها صادر نمی‌شود.

سفیر روسیه در انگلیس همچنین ابراز امیدواری کرد که این مساله در دولت کنونی لندن حل و فصل شود و دولت انگلیس سیاست‌های صدور ویزای خود را تغییر دهد و گفت: دولت لندن تلاش می‌کند تا حضور مسکو در انگلیس را کاهش دهد. مسکو پرسنل دیپلماتیک کافی در لندن ندارد چرا که صدور ویزا برای اعضای جدید که می‌خواهند جایگزین دیپلمات‌های قبلی شوند صورت نگرفته است و این یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

در مقابل دفتر وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرده است که “تاخیری در صدور ویزا برای پرسنل دیپلماتیک روسیه صورت نگرفته است” و در بیانیه‌ای اعلام کرد “لندن مشخص کرده است که شرایطی باید فراهم شود تا صدور ویزا صورت گیرد و ما در مورد این مساله توافق کرده‌ایم.”

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به صورت منظم درباره روند صدور ویزا با روس‌ها در سطح رسمی صحبت کرده و این مساله مستلزم همکاری مشترک میان دو کشور برای تضمین این روند است.

سفیر روسیه در لندن همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس و بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور را به خاطر اظهارنظرهای ضد روسی مورد انتقاد قرار داد. از سال ۲۰۱۴ روابط میان مسکو و  اتحادیه اروپا به ویژه انگلیس به خاطر بروز بحران در اوکراین رو به وخامت گذاشته است و از آن زمان تا کنون اتحادیه اروپا مسکو را به خاطر دخالت در امور داخلی اوکراین متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است.

روابط انگلیس و روسیه هم‌چنین به دلیل اختلاف طرفین درباره مسایل مرتبط با سوریه و نیز قتل الکساندر لیتویننکو، مأمور پیشین کا گ ب با تنش رو به رو شده است.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس اخیرا در سخنانی نزد نمایندگان پارلمان این کشور با انتقاد از حملات هوایی روسیه در حلب خواستار تجمع اعتراضی مردم انگلیس در برابر سفارت روسیه در لندن شده بود.

نخست وزیر انگلیس نیز در نشست شورای اروپایی در بروکسل در هفته جاری ضمن محکوم کردن بمباران حلب توسط روسیه خواستار تشدید فشارها بر مسکو شد.

همچنین روز جمعه، زمانی که کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس ناوهای روسیه را هنگام عبور از کانال مانش، آب‌راهه میان فرانسه و انگلیس به مقصد سوریه همراهی کردند، روابط میان دو کشور بیشتر در مرکز توجه قرار گرفت.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان