تور خارجی

تاسک اعطای اختیارات بیشتر به نهادهای متمرکز در اتحادیه اروپا را ضروری ندانست

رییس اتحادیه اروپا گفت، بهترین راه برای رویارویی با بحران‌های فزاینده در اتحادیه اروپا راه حل مشترک میانجی گرایانه به جای دادن اختیارات بیشتر به نهادهای متمرکز در بروکسل است.14sep2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد تاسک، رییس اتحادیه اروپا گفت: نهادها و موسسات در اتحادیه نظیر کمیسیون اجرایی وظیفه ساده‌ای دارند. حمایت از اولویت‌هایی که مورد قبول کشورهای عضو است نه اینکه خودشان این اولویت‌ها را بر کشورها اعمال کنند.

این اختیارات شامل عملکرد ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپایی نیز می‌شود که امروز (چهارشنبه) در پارلمان اتحادیه اروپا به ایراد سخنرانی پرداخت.

نارضایتی از اختیارات بیشتر به نهادهای متمرکز اتحادیه اروپا شامل کمیسیون اروپایی یکی از موارد کلیدی در رفراندوم بریگزیت بود و همین امر باعث شد تا انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود.

دونالد تاسک گفته است که بررسی مساله بریگزیت به عنوان یک مساله ملی یک اشتباه خطرناک است بلکه باید به این مساله به عنوان نشانه‌ای از نارضایتی در سراسر کشورهای عضو دیده شود. بریگزیت تلاشی از روی استیصال برای پاسخ دادن به سوالاتی است که میلیون‌ها تن در اروپا هر روز از خود می‌پرسند و شامل مسائل امنیتی،‌ تمامیت ارضی، میراث فرهنگی و روش‌های زندگی است.

در گذشته، کمیسیون اتحادیه اروپا برای برقراری قوانین و مقررات ضرورت داشت اما اغلب به خاطر دخالت در امور مردم و زندگی روزانه آنها مورد انتقاد قرار گرفته است.

تاسک که در روزهای اخیر در چندین کشور اروپایی به سر برده و اوضاع را از نزدیک بررسی کرده، گفت:‌ در حال حاضر مشخص است که دادن اختیارات بیشتر به نهادهای اتحادیه مورد قبول نیست. من به دنبال جدا شدن از گذشته و برنامه ریزی جدید هستم. امروزه بسیاری از مردم بر این باورند که بخشی از اتحادیه اروپا بودن راهی برای ثبات و امنیت است. مردم در اروپا می‌خواهند این مساله را بدانند که آیا سیاستمداران می‌توانند کنترل را بر اوضاع و روندهای موجود احیا کنند. در بحبوحه بحران مهاجرت، از نشست براتیسلاوا می‌خواهم تا روند کنترل مرزها را احیا کند. فقدان سرعت عمل و یک استراتژی مناسب از سوی اتحادیه اروپا باعث کاهش اعتماد مردم شده است.

رییس اتحادیه اروپا همچنین در پیامی به دولت انگلیس گفت: تا زمانی که دولت لندن تصمیم قطعی برای خروج رسمی از اتحادیه اروپا نگیرد، هیچ مذاکراتی در این باره صورت نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان