تور خارجی

روسیه: اختلافات با آمریکا اندک است

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، در حال آماده سازی مقدمات دیدار بین جان کری و سرگئی لاوروف درباره سوریه برای ۴۸ ساعته آینده هستیم.7sep2016.2

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شکست مذاکرات کنونی با واشنگتن درباره توافق جدید آتش‌بس در سوریه را بعید دانست و اختلافات باقی مانده بین دو طرف را ناچیز خواند.

وی افزود:‌ در این راستا قرار است سرگئی لاوروف و جان کری، همتای آمریکایی‌اش بار دیگر درباره سوریه در ژنو دیدار کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد،‌ موفقیت ارتباط روسیه و آمریکا درباره سوریه ازسرگیری مذاکرات سوری – سوری را تسریع می‌بخشد.

این وزارتخانه ادامه داد، مشارکت استفان دی‌ میستورا، فرستاده سازمان ملل در نشست لاوروف و کری بحث نشده اما پیوستن او بعید نیست.

سرگئی ریابکوف به خبرگزاری اینترفکس تصریح کرد: اختلافات بین مواضع ما اندک است و ممکن است در صورت وجود اراده سیاسی آن را حل کنیم.

او افزود: مسکو اراده سیاسی مورد نظر را نشان داده و موضعش تماما از زبان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ مطرح شد.

این دیپلمات روس تاکید کرد، مواضع دو طرف بسیار به هم نزدیک شده اما اهمیت مساله و حساسیت آن اجازه پیش‌بینی درباره تلاش‌های آتی که مستلزم دستیابی به این توافق خواهد بود، نمی‌دهد.

وی افزود:‌ ما چیزی که باعث به شکست کشاندن این مذاکرات باشد، شاهد نبودیم. وزارت خارجه روسیه با شرکای آمریکایی در ارتباط دائم است.

ریابکوف در عین حال تصریح کرد، واشنگتن نباید دست به “بازی دوگانه” بزند و اظهارات نگران کننده برخی مسوولان ناشناس در دولت آمریکا هیچ کمکی به تحقق به پیشرفت نمی‌کند و ما را به توافق مورد نظر نمی‌رساند. مثلا نامه مایکل راتنی، فرستاده آمریکا به سوریه به مخالفان سوری دلیل دیگری بر بازی دوگانه آمریکاست که سوال‌های به حقی را برای ما ایجاد می‌کند.

خبرنگار المیادین نیز در این رابطه گزارش داد، مذاکرات لاوروف و کری تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و موانع دستیابی به توافق صلح درباره سوریه بررسی خواهد شد.

به گفته خبرنگار المیادین در ژنو، لاوروف و کری عصر فردا (پنجشنبه) به منظور بررسی دستیابی به توافق در سوریه به ژنو می‌رسند.

گنادی گاتیلوف، دیگر معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که بعید نیست استفان دی میستورا به دیدار لاوروف و کری بپیوندد و این دیدار در آینده بسیار نزدیک در ژنو برگزار می‌شود.

این دیپلمات افزود: در حال حاضر ارتباطات دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا در جریان است و در صورت دستیابی به نتایج مثبت طی آن مذاکرات به تسریع تصمیم‌گیری درباره دور جدید مذاکرات سوریه نزدیک می‌شویم.

وی در عین حال نسبت به امکان ازسرگیری مذاکرات سوریه قبل از رایزنی‌ها درباره پرونده سوریه در شورای امنیت در اواخر ماه جاری میلادی ابراز تردید کرد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان