تور خارجی

ماهی ایشخان

ارمنستان راهی به آب های آزاد ندارد ولی به دلیل وجود دریاچه های متعدد در این کشور، غذاهای دریایی در ارمنستان پرطرفدار هستند. یکی از غذاهایی که در ارمنستان بسیار خوشمزه و لذیذ طبع می شود کباب ماهی است؛ به خصوص اگر آن را در تنور کباب کرده باشند.ماهی ایخشان

معمولا در سوپرمارکت های ایروان، ماهی به صورت تازه و زنده ارائه می شود و شما می توانید ماهی خود را انتخاب کنید. در رستوران های ایروان معمولا ماهی را یا در فر می پزند یا روی منقل ذغالی کباب می کنند که در هر دو روش ادویه جات مخصوصی به آن افزوده می شود و در برخی موارد هم داخل شکم ماهی با این ادویه جات پر می شود.

در کنار دریاچه سوان رستوران ها ماهی ایشخان را که بومی این دریاچه و شبیه قزل آلا است به روش های کبابی در تنورهای ویژه ای طبخ می کنند که بسیار خوشمزه و لذیذ است. ماهی ایشخان گوشت لذیذ و نرمی دارد و استخوان هایش کم است.

یادتان باشد اگر می خواهید در نزدیکی دریاچه سوان غذایی سفارش دهید، حتما آن غذا ماهی باشد. آشپزهای رستوران های اطراف دریاچه سوان به نوعی در طبخ و تهیه ماهی نسبت به نقاط دیگر استادترند.

در برخی فصل ها ممکن است به دلیل محدودیت های صید، ماهی ایشخان موجود نباشد که انواع دیگر ماهی هم بسیار لذیذ و خوشمزه است. ایشخان به معنی شاهزاده است و در آب های شیرین زندگی می کند. خرچنگ دریاچه سوان نیز بین ارمنیان طرفداران زیادی دارد.

منبع: برترینها

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان