تور خارجی

تپه نیلوفر آبی چین

تپه نیلوفر آبی ( لیان هواشان) (Lotus Hill ) :
تپه نیلوفرآبی ، یکی از تپه های مشهور در دلتای رودخانه مروارید به شمار می رود. این تپه در قسمت شرقی حومه شهر Panyu در بیست کیلومتری شهر گوانجو و شصت مایلی هنگ کنگ واقع شده است.
مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر آبی مساحتی بالغ بر ۲٫۵۴ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. در این منطقه ۴۸ تپه کوچک سنگ ماسه ای وجود دارد و بلند ترین این تپه ها ۱۰۸ متر ارتفاع دارد.
مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر تاریخی ۲۰۰۰ ساله دارد و بهترین نمونه از سنگفرش های باستانی را می توان در آن یافت.
شهر لوتوس یا همان نیلوفر آبی ، در دوره پادشاهی Kangki ها ساخته شده است ( ۱۶۴۴-۱۹۱۱). در این منطقه یک تندیس طلایی از الهه رحمت وجود دارد که در نوع خود در جهان بزرگترین به شمار می رود.این تندیس در سال ۱۹۹۴ با استفاده از ۱۲۰ تن برنز ساخته شد و روی آن با ۱۸۰ تیل طلا پوشش داده شد. این مجسمه بزرگ چیزی حدود ۴۱ متر ارتفاع دارد.
مرکز تفریحی توریستی تپه لوتوس ، ترکیبی از تپه ماهورهای قدیمی و نازک بینی های مدرن را در کنار هم و همزمان به نمایش می گزارد. بازدید از این محل را در برنامه سفر خود حتما جای دهیدو از زیبایی منحصر به فرد آن لذت ببرید.
اینکه نام این تپه از کجا آمده است به افسانه ای قدیمی بر می گردد ، افسانه این طور می گوید که در زمان های دور اژدهایی شیطان صفت در دریای چین جنوبی زندگی می کرده ، این اژدها دائماً به دهانه رودخانه مروارید می آمده و باعث اذیت و آزار و ترس و وحشت مردم شهر می شده است. روزی از روزها ، الهه رحمت تخت نیلوفری شکل خود را به طرف اژدها می اندازد و سعی می کند این اژدها را رام کند. مردم به این باورند که همین تخت نیلوفری بوده که بعد تر ها با گذشت زمان به سنگ نیلوفری که در حال حاضر هم وجود دارد تبدیل شده است. نام تپه از همین جا گرفته شده ، تپه نیلوفر آبی یا تپه لوتوس .
دیدنی های تپه نیلوفر آبی:
در این مرکز چند پیکره وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست ، پیکره ها عبارتند از :
سنگ پرستو (Swallow Stone (Yan Zi Yan ))
صخره عقاب ( Eagle Cliff( Fei Ying Ya ))
صخره الهه رحمت (Goddess of Mercy Rock (Guan Yin Yan ))
سنگ شیر نر (Lion Stone ( Shi Zi Shi ))

تور چین | تور پکن شانگهای