رپرتاژ خبری

معرفی هتل های جلفا شهری در کنار رود ارس

وقتی پای تعطیلات وسط بیاید، جلفا یکی از اولین انتخاب‌های مسافرانی‌ست که به دنبال یک شهرِ پر از اماکن محبوب و دیدنی می‌گردند. از طرفی، بالا بودن تعداد بازدیدکنندگان این شهر موجب شده است که هتل‌های جلفا، سرویس‌های تحسین‌برانگیز و لوکسی را برای توریست‌های این شهر فراهم نمایند. در این مقاله به معرفی هتل‌های جلفا می‌پردازیم و سری به گوشه‌ای از دیدنی‌های این شهر می‌زنیم. همراه ما بمانید.
محبوب‌ترین هتل جلفا کدام است؟

معرفی هتل‌های جلفا از نظر امکانات و تعداد ستاره‌ها

اگر به دنبال بهترین هتل‌های جلفا از حیث امکانات و سرویس‌دهی می‌گردید، لیست زیر به ترتیب هتل‌های برتر جلفا را از نظر تعداد ستاره و امکانات ردیف نموده است:
1. هتل امپریال ارس جلفا – پنج ستاره: هتل امپریال یکی از معروف‌ترین هتل‌های جلفاست که شما می‌توانید به صورت کاملا آنلاین و در هر ساعتی از شبانه‌روز، اتاق خود را در آن رزرو کنید. معمولا قیمت این هتل در مقایسه با سایر هتل‌های این شهر بالاتر است، اما مقایسه‌ی بازخورد مسافران نشان داده است که این هتل، بالاترین میزان رضایت را در میان توریست‌ها به خود اختصاص داده است.
2. هتل نارنجستان جلفا
• هتل تاج جلفا
• هتل آپارتمان چیپال جلفا
• هتل آپارتمان گیلبرتون جلفا: این هتل‌ها با سه ستاره، دومین مقام را از نظر امکانات و سرویس به خود اختصاص داده‌اند. هتل نارنجستان در میان هتل‌های ذکر شده بیش‌ترین رضایت را به خود جلب کرده است.
3. هتل خزر جلفا با دو ستاره در مقام سوم قرار می‌گیرد.
4. مهمان‌سرای جهانگردی جلفا به همراه مجتمع اقامتی ویلاهای کوهستانی ارس جلفا، با یک ستاره در مقام آخر قرار می‌گیرند.

رزرو ارزان‌ترین هتل در جلفا

ارزان‌ترین هتل جلفا کدام است؟

هزینه‌ی اتاق در هتل‌های جلفا کاملا بستگی به امکانات مدنظر شما و تعداد تخت‌هایی که نیاز دارید، خواهد داشت. به طور کلی، هتل‌های شهر جلفا بخصوص در مناسبت‌ها، تخفیفات ویژه‌ای را به مسافران و توریست‌ها ارائه می‌دهند. لیست گران‌ترین تا ارزان‌ترین هتل‌های جلفا، شامل موارد زیر می‌شود:
1. هتل امپریال ارس جلفا – شروع هزینه‌ها اتاق‌ها از ۲ میلیون تومان
2. مجتمع اقامتی ویلاهای کوهستانی ارس جلفا – شروع قیمت از ۲ میلیون تومان
3. هتل آپارتمان چیپال جلفا – شروع قیمت اتاق‌ها از ۱ میلیون و هفتصد هزار تومان
اس هتل آپارتمان گیلبرتون جلفا – پایه‌ی هزینه‌ی اتاق‌ها را از حداقلِ ۹۷۰ هزار تومان آغاز کرده‌ است.
ند هتل نارنجستان جلفا – پایه‌ قیمت اتاق‌ها را از ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌کند.
6. هتل خزر جلفا – حداقل قیمت خود را از ۷۸۰ هزار تومان آغاز کرده است.
7. هتل تاج جلفا – شروع هزینه‌ها‌ از ۵۹۰ هزار تومان
8. مهمان‌سرای جهانگردی جلفا – شروع قیمت‌ها از ۵۱۰ هزار تومان
به این ترتیب، گران‌ترین هتل جلفا را می‌توان هتل امپریال و اقتصادی‌ترین هتل را می‌توان مهمان‌سرای جهانگردی جلفا دانست. البته در تخفیفات، این هزینه‌ها به پایین‌تر خواهند بود.
حال بیایید هتل‌های جلفا را از حیث میزان رضایت مشتریان، از خدمات هتل بررسی کنیم. با توجه به آنالیز دقیقی که ما روی بازخورد مشتریان از هتل‌ها انجام داده‌ایم، هتل‌های شهر جلفا از بیش‌ترین تا کم‌ترین رضایت، مطابق با لیست زیر هستند:
1. هتل امپریال جلفا – ۸۴ درصد مورد رضایت مشتریان
2. هتل نارنجستان جلفا – ۸۲ درصد مورد رضایت مشتریان
3. هتل چیپال جلفا – ۷۸ درصد مورد رضایت مشتریان
4. مهمان‌سرای جهانگردی جلفا – ۷۳ درصد مورد رضایت مشتریان
5. اقامتگاه ویلاهای کوهستانی ارس جلفا – ۶۲ درصد مورد رضایت مشتریان
6. هتل تاج جلفا – ۵۴ درصد مورد رضایت مشتریان
7. هتل گیلبرتون جلفا – ۴۶ درصد مورد رضایت مشتریان

آدرس بهترین هتل‌های جلفا + تصاویر هر هتل

حال برای این‌که بهتر بتوانید تصمیم خود را بگیرید،‌ نمایی از بهترین هتل‌های جلفا را به همراه آدرس دقیق هر هتل برایتان مهیا نموده‌ایم.
نمایی از هتل امپریال جلفا
1. هتل امپریال جلفا: جلفا – منطقه آزاد ارس – جاده کلیسا
• امکانات: استخر، فست‌فود، اینترنت رایگان و پرسرعت، باشگاه، رستوران، سالن کنسرت، خشک‌شویی، حمل و نقل + حمل بار، امنیت بالا به همراه ارائه‌ی کنسول گیمینگ
نمایی از هتل نارنجستان
2. هتل نارنجستان جلفا: منطقه آزاد ارس – جاده کلیسا
• امکانات: رستوران و کافی‌شاپ، استخر (سونا و جکوزی)، مجتمع خرید
3. هتل رستوران چیپال جلفا:‌  بلوار رسالت شهر جلفا – نبش سه‌راه شاه مار – ابتدای شهرک امیرالمومنین – جنب اداره گاز جلفا
• امکانات: سرویس رایگان کودکانِ زیر ۲ سال (البته در صورتی‌که از کاناپه‌های تبدیل‌شونده به تخت‌خواب استفاده نشود)، اینترنت تا حجم ۲ گیگابایت، رستوران
4. مهمان‌سرای جهانگردی جلفا: خیابان امام – میدان شهید بهشتی
• امکانات: اینترنت، دسترسی سریع به بازار روس‌ها، تلفن و اینترنت در لابی
5. هتل گیلبرتون جلفا: خیابان ولایت فقیه – روبروی بازار روس‌ها
• امکانات: اینترنت و تلفن در اتاق، رستوران و کافی‌شاپ
6. ویلاهای کوهستانی ارس جلفا: منطقه آزاد ارس – جاده کلیسا
• امکانات: پارکینگ، یخچال، تلویزیون، نمازخانه (این مسافرخانه فاقد سرویس استخر، اینترنت،‌ رستوران، حمل‌ونقل، رستوران و کافی‌شاپ و تلفن است).
7. هتل تاج جلفا: میدان یادبود (به عنوان مرزبانان شهید هم معروف است) – خیابان ولیعصر – جنب باغ شورا – خیابان احسان
• امکانات: اینترنت، رستوران و کافی‌شاپ، تلفن و یخچال در اتاق و…

آشنایی با اماکن دیدنی جلفا

1. رود ارس + جاده‌ی مرزی ارس: معمولا هدف اصلی کسانی‌که به دیدن جلفا می‌روند، بازدید از رود مرزی ارس است. کوهستان‌های دیدنی و مناطق سرسبز را می‌توان از زیبایی‌های این ناحیه دانست. علاوه بر رود ارس، سد ارس هم به معنای واقعی دیدن دارد.
2. آبشار ماهاران: اگر به فکر مسافرت به جلفا افتاده‌اید، حتما سری هم به آبشار ماهاران بزنید. زیبایی بی‌نظیر و بکر این آبشار، تحسین تمامی مسافرانی را که به دیدن آن می‌روند، بر می‌انگیزد.
3. پارک ملی کنتال: اگر قصد دارید بهشت را روی زمین مشاهده کنید، حتما از پارک ملی کنتال هم دیدن کنید. پارک ملی کنتال را به معنای واقعی می‌توان یکی از زیباترین اماکن دیدنی در سراسر ایران دانست.
4. کلیسای چوپان: یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جلفا است که با ساختار سنتی و چشمگیر خود، هر سال جمع کثیری از مسافران را به خود جذب می‌کند. جلفا به کلیساهای زیبای خود معروف است که می‌توان به عنوان مثال به کلیسای سن استپانوس هم اشاره کرد.
5. مجموعه‌‌ی کردشت: قصد دارید از مجموعه‌ای دیدن کنید که معماری زیبای سنتی و رنگارنگ ایران را به زیباترین وجه ممکن به شما نشان دهد؟ پس قطعا از دیدن مجموعه‌ی کردشت، در مجاورت جلفا، لذت خواهید برد.
6. حمام جلفا: قدرت‌نماییِ معماری ایرانی را می‌توانید به صورت تمام و کمال در حمام جلفا مشاهده کنید. این حمام تاریخی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های ایران دانست که در دوران ایران باستان، توسط قشر اعیان و شهرنشینان جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
7. کاروان‌سرای خواجه‌نظر: این کاروان‌سرا که یکی از مراکز تجاری ایران باستان بوده است، در زمان حکومت صفوی ساخته شد. کاروان‌سرای خواجه‌نظر حدودا پنج کیلومتر تا شهر جلفا فاصله دارد و نام خود را از یکی از مقامات حکومت صفوی گرفته است.

رزرو ارزان هتل در جلفا

خوشبختانه هتل‌های جلفا در مناطق خوش آب‌وهوایی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید از طریق آن، به اکثر مناطق دیدنی جلفا دسترسی داشته باشید. تقریبا اکثر هتل‌های نام‌برده دارای اینترنت و تلفن در اتاق هستند و امکاناتی هم‌چون دسترسی به بازارچه،‌ لابی،‌ یخچال در اتاق و سرویس‌های فرنگی و ایرانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. از طرفی، شما می‌توانید از طریق اقامت در هتل‌های محبوب جلفا، به بازارچه‌ی سرشناس مرزی جلفا هم دسترسی داشته باشید. البته که اماکن دیدنی جلفا تنها به مواردی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم، محدود نمی‌شوند. از جمله دیگر اماکن دیدنی جلفا، می‌توان به امام‌زاده سیدمحمد نوجه‌مهر، پل ضیا الملک و آبشار آسیاب‌خرابه اشاره کرد که هر کدام، جای بی‌نظیری برای دیدن هستند. در صورتی‌که برای رزرو ارزان هتل یا روش‌های پیدا کردن هتل اقتصادی در جلفا نیاز به راهنمایی و مشاوره‌ی بیش‌تری دارید، می‌توانید با پشتیبانی مجموعه‌ی بوکینگ تماس حاصل فرمایید.