رپرتاژ خبری, گردشگری و توریسم

بهترین کشور برای دریافت ویزای شینگن بدون انگشت نگاری

ویزای شینگن یکی از شناخته شده ترین انواع ویزا برای مهاجرت و اقامت است. این ویزا دارای امتیازاتی است به علاقه مندان دریافتشنگن اعطا می شود.

اخیرا بحث هایی در مورد ویزای شینگن بدون اثر انگشت مطرح شده است. از سوی دیگر، جستجوی “بهترین کشور برای دریافت ویزای شینگن بدون انگشت نگاری” نشان می دهد که بسیاری از افراد معتقدند که امکان دریافت ویزای شینگن بدون انگشت نگاری وجود دارد. ما در این مقاله نشان می‌دهیم که این ادعا نادرست است.
ویزای شینگن بدون اثر انگشت: افسانه یا واقعیت؟
ابتدا لازم است بگوییم که ویزای شینگن چیست؟
ویزای شینگن یکی از رایج ترین ویزاهای کشورهای اروپایی است.
پیمان شینگن یک توافقی بین کشورهای اروپایی است که 26 کشور آن را امضا کرده اند و دارنده آن می تواند به تمام این کشورهابدون نیاز به دریافت ویزای مجدد اقدام کند.
علاوه بر این، ویزای شینگن ناشی از این توافقنامه است. کسانی که ویزای شنگن معتبر دارند می توانند به راحتی به منطقه شینگن سفر کنند.
کشورهای عضو ویزای شینگن


مهم نیست که ویزای شینگن از کدام کشور اخذ شده است این ویزا در کل منطقه شنگن معتبر است. داشتن ویزای شینگن چندین مزیت دارد. از انجایی که فرآیند اخذ ویزا می تواند خسته کننده و زمان بر باشد داشتن ویزای شینگن کار را راحتتر می کند.
ویزای شینگن بدون انگشت نگاری ساختگی و پوچ است. این تصور همانقدر بی معنی است که بگوییم برای ورود یا ورود مجدد به اروپا نیازی به پاسپورت نداریم.
در گذشته برخی از انواع ویزای شینگن نیازی به اثر انگشت نداشت و به افراد اجازه می‌داد بدون مشکل بین کشورها سفر کند، اما اکنون برخی مسائل منجر به اصلاح قوانین اتحادیه اروپا شده است.
اما چه نیازی به اثر انگشت برای ویزای شینگن است؟
برای مثال، فردی که ویزای شینگن را در کشور دیگری دریافت کرده است، باید برای درخواست پناهندگی به کشوری در اروپای غربی یا شمالی سفر کند. از آنجا که به طور سیستمی مشخص نیست که ویزا در کدام کشور صادر شده است، قانون دوبلین نمی تواند در این مورد استفاده شود.
(قوانین دوبلین مربوط به پناهندگی است و تمام درخواست های پناهندگی مطابق با این قانون ارزیابی می شود)اکنون قانون تغییر کرده و باید اثر انگشت و اطلاعات ثبت و به صورت جامع و سیستماتیک ارائه شود تا بتوان ویزای شینگن دریافت کرد.

راحتترین کشور برای ویزای شینگن

اگرچه شرایط اصلی صدور ویزا برای همه کشورهای شنگن یکسان است، اما استثناهایی وجود دارد. با این حال، نباید فراموش کرد که اجرای برخی از این مقررات بسیار ساده است.
ایسلند کشوری است که دریافت ویزای شینگن در آن آسان‌تر است. کشوری کوچک و آتشفشانی که یکی از ساده‌ترین کشورهای اروپایی برای دریافت ویزا است. نرخ ریجکتی ویزای ایسلند تقریباً 1٪ است. به عبارت دیگر از هر هزار نفر فقط با ویزای یک نفر موافقت نمی شود. این نشان دهنده احتمال بالای اخذ ویزای شینگن از ایسلند است.
فنلاند کشوری در شمال اروپا و توسعه یافته با نرخ پایین عدم اعطای ویزا است. نرخ رد ویزای شینگن فنلاند تنها 1.3 درصد است. این نشان می دهد که فنلاند سناریوی قابل مقایسه ای دارد که می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای شینگن افزایش دهد.
لتونی و استونی جدیدترین کشورها برای پیشنهاد دریافت ویزای شینگن که نرخ رد ویزای پایینی و در حدود 2% دارند.
اگر به دنبال اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی، توانمندسازی مالی و کارت آبی هستید، ما در قصران گروپ شما را راهنمایی خواهیم کرد.
می توانید برای مشاوره رایگان با ما روی لینک کلیک کنید .

سریعترین راه اخذ ویزای شینگن با اولین ورود با ویزای شینگن


باید بدانید بسته به هدف شما از سفر، چندین نوع ویزا وجود دارد.
• ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا کاری، ویزای فعالیت های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای دانشجویی شینگن و ویزای دیدار با خانواده یا دوستان. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به روند کاری خود، ابتدا هدف سفر و نوع ویزای مورد نظر خود را مشخص کنید.
• پس از مشخص شدن مقصد، باید از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسولگری های آن کشور و یا حتی مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است اقدام کرد. اگر می خواهید به بیش از دو کشور اروپایی بروید، باید از کشوری که بیشتر روزهای سفر خود را در آن سپری می کنید، برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنید. اما اگر مدت اقامت شما در هر کشور ذکر نشده یا برابر باشد، باید درخواست خود را به سفارت یا مرکز ویزای اولین کشور شینگنی که وارد آن خواهید شد، ارسال کنید.
• باید به این نکته توجه داشته باشید که دریافت ویزای شینگن از سفارت یا کنسولگری ها پروسه ایزمان بر است و باید در زمان مناسب برای ان اقدام کنید. طبیعتا هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. ایده آل ترین و زودترین زمان برای ارسال درخواست سه ماه قبل از شروع سفر و در دیرترین حالت 15 روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما این است که حداقل سه هفته قبل از سفر برای ویزا اقدام کنید.
• برای انجام مراحل اخذ ویزای شینگن از سفارت کشوری که می خواهید به آنجا بروید، می توانید به صورت آنلاین وقت بگیرید.
• حال باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. فرم درخواست ویزا را دانلود کرده و صادقانه پر کنید. جدیدترین فرم صادر شده توسط سفارت باید دانلود یا از سفارت دریافت شود. تمام قسمت های فرم را به طور کامل پر کنید. باید فرم را در دو نسخه چاپ و هر دو نسخه را امضا کنید.
• جمع آوری مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن. برخی از مدارک مورد نیاز عبارتند از: مدارک هویتی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس رنگی 3*4، بیمه مسافرتی، بلیط روز رفت و برگشت، گواهی اقامت و اثبات حمایت مالی در طول سفر. این مدارک را باید از سفارت کشور مقصد که چنین مدارک تکمیلی را به شما می دهد دریافت کرده و به سفارت تحویل دهید.
• پس از تعیین وقت سفارت کشور مقصد، زمان مصاحبه برای شما تعیین می شود. در تاریخ ذکر شده باید به سفارت بروید. مدارک مربوطه را به همراه داشته باشید و به افسر کنسولی تحویل دهید تا با شما مصاحبه کند. در طول مصاحبه، از شما سوالاتی در مورد اقامت در طول سفر، هدف سفر و سایر موارد پرسیده می شود. صادق باشید و پاسخ های مناسبی ارائه دهید که با پاسخ های موجود در فرم درخواست شما مطابقت داشته باشد.
• پرداخت هزینه ویزا: این قیمت بسته به سن و جایگاه متقاضی متغیر است. هزینه اخذ ویزا توسط کشورهای عضو توافق می شود و قابل تغییر نیست.
• منتظر پاسخ درخواست ویزای شینگن خود باشید. ارزیابی درخواست شما توسط سفارت معمولاً 15 روز طول می کشد، اما این مدت بسته به هر فرد متفاوت است و ممکن است طولانی تر باشد. در نهایت نتیجه درخواست شما در بازه زمانی 15 تا 30 روز اطلاع رسانی خواهد شد.

اگر مراحل طولانی و حوصله بر است نگران نباشید. ما در قصران گروپ تمامی مراحل ویزای شینگن را انجام می دهیم و در کوتاه ترین زمان به دستتان می رسانیم. می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
آژانس توریستی قصران گشت