رپرتاژ خبری, گردشگری و توریسم

تماشای پل بسفر در شب

وقتی از ترکیه صحبت می‌کنیم؛ گنبد و مناره پر از افق  تا خرابه‌های رومی در امتداد سواحل غربی و جنوبی به ذهن می‌آید. با وجود بسیاری از مقاصد شگفت‌انگیز در استانبول، پل بسفر یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول است که لازم است حتما در سفر به ترکیه از آن دیدن کنید؛ به‌خصوص نیمی از زیبایی‌های بی‌نظیر این پل در شب قابل مشاهده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این پل و تماشای آن در شب صحبت کنیم و نگاهی گذرا هم به خرید و قیمت بلیط تبریز به استانبول داشته باشیم. اگر دوست دارید در این باره چیزی بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کمی در مورد پل بسفر بدانیم

مسافران ایرانی شهر استانبول زیاد است پس شما به عنوان یک ایرانی عازم سفر به استانبول قبل از خرید بلیط تهران استانبول حتما را بیشتر بشناسید. شهر استانبول از موقعیت جهانی قاره اروپا را از طریق پل بسفر به قاره آسیا متصل می‌کند. این مکان بسیار مهم است؛ زیرا همه محصولاتی که از آسیا و خاورمیانه به سمت اروپا می‌روند باید از شهر استانبول عبور کنند. بنابراین، تنگه بسفر قطعا مهم‌ترین منطقه استانبول است.  پل بسفر در تنگه بسفر در استانبول قرار دارد و از یک طرف دریای مرمره و از طرف دیگر دریای سیاه را به هم وصل می‌کند. در اصل، این پلی است که استانبول را به دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم می کند تا دسترسی و تردد بین آن‌ها را تسهیل ببخشد. پل بسفر یا به قول ترک‌ها،  Bogazici Koprusu یکی از سه پلی است که منطقه آسیا را به اروپا متصل می‌کند. پل بسفر اولین پلی بود که در بین این سه پل ساخته شد.
اساساً این یک پل، یک پل معلق لنگر گرانشی است که ۱۵۰۰ متر طول و ۳۴ متر عرض دارد.  این پل در همان زمان ساخت، چهارمین پل معلق طولانی در جهان و اولین پل خارج از ایالات متحده آمریکا بود.  این پل جذاب، از هشت باند تشکیل شده است که از دو خط آن برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود. تردد خودروهای تجاری بر روی پل ممنوع است و روزانه حدود ۱۷۰ هزار وسیله نقلیه از این پل استفاده می‌کنند.
ماه اکتبر هر سال، ماراتنی بین قاره‌ای استانبول برگزار می‌شود و مردم در این ماراتن شرکت می‌کنند تا از سمت اروپایی استانبول به سمت آسیایی عبور کنند و از تماشای پل بسفر لذت کنند. بنابراین، در روز ماراتن، پل برای وسایل نقلیه بسته می‌شود و برای افرادی که از این ماراتن استفاده می‌کنند، باز می‌شود تا چند دقیقه‌ای را صرف تماشای این منظره زیبا و گرفتن عکس کنند.

تاریخچه پل بسفر

پل بسفر در سراسر تنگه بسفر بین منطقه اورتاکوی، در سمت اروپایی، و بیلربی، در سمت آسیایی استانبول قرار دارد و فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کن. این پل معروف تقریباً ۱.۵ کیلومتر عرض و ۱۶۵ متر ارتفاع دارد و فاصله زیر آن ۶۴ متر است که به کشتی‌های بزرگتر اجازه می‌دهد تا از زیر آن عبور کنند. ساخت پل بسفر در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. سه سال بعد کار ساخت آن تکمیل شد و پل در ۲۹ اکتبر ۱۹۷۳ افتتاح شد.
پل بسفر که بین آسیا و اروپا قرار دارد، مظهر معماری شگفت انگیز است. این پل محل اقامت عکاسان است، زیرا می‌توانند از بخش بزرگی از شهر در امتداد تنگه بسفر دیدن کنند. موقعیت پل بسفر، آن را به یک جاذبه بسیار مشهور تبدیل می کند و تاریخچه این پل به اهمیت آن به‌عنوان یک نقطه توریستی مشهور در جهان می افزاید. ساخت این سازه چشمگیر حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشت. تخمین زده می‌شود که روزانه بیش از ۱۸۰۰۰۰ وسیله نقلیه از روی پل عبور می‌کنند.

باوجود همه این موارد گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که پل بسفر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که گردشگران از نقاط مختلف دنیا در تمام فصول سال از آن دیدن می کنند.

شنیده‌ام  لذت تماشای پل بسفر در شب چندین برابر است

اگر قرار است به تماشای پل بسفر بروید؛ حتما برای این کار، شب را انتخاب کنید؛ زیبایی‌های بی‌نظیر این پل در شب، چندبرابر است و پر است از نورپردازی‌های چشم نواز! روشنایی خیره کننده این پل در شب‌ها، الهام بخش بسیاری از شاعران و یا حتی نویسندگان ترک بوده است و می‌تواند زیبایی‌های زیادی به همراه داشته باشد. خلاصه اینکه زیبایی‌های بی نظیر این پل در شب‌ها با چراغانی‌هایی که روی پل انجام شده، ماشین‌هایی‌که در حال گذر از پل هستند و کشتی‌هایی که در مسیر دریا رفت و آمد دارند، خالی از لطف نیست! بنابراین سعی کنید حتما در شب از این پل زیبا دیدن کنید تا همیشه خاطره این زیبایی‌ها در ذهن شما باقی بماند.

هرآنچه در مورد تماشای پل بسفر در شب گفتیم در کلامی کوتاه

پل بسفر یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول است که به دلیل چراغانی در شب،  منظره‌ای خارق‌العاده دارد.اگر قرار است به این شهر جذاب و لوکس سفر کنید، حتما از این پل دیدن کنید. فرقی نمی‌کند که قرار است از کجای ایران به ترکیه سفر کنید؛ مبدا شما تهران باشد یا تبریز، اهواز یا گیلان و هر جای دیگر به راحتی می‌توانید برای خرید بلیط خود به سایت علی بابا مراجعه کنید. تقربیا همه‌ ما سایت علی بابا را می‌شناسیم و تجربه خرید از آن را داشته‌ایم. اگر قرار است که از تبریز سفری به استانبول داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا، بلیط تبریز به استانبول را با بهترین قیمت خریداری کنید و حتما در سفر لذت‌بخشی که دارید از این پل جذاب هم دیدن کنید.