گردشگری و توریسم

۲ شهرستان تازه در قم بنا نهاده می‌شود

به گزارش سه شنبه شب ایرنا بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم همچنین تصویب طرح توسعه نواحی صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: توسعه نواحی صنعتی زمینه ساز توسعه متوازن استان خواهد بود.

قم دارای چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 

استاندار قم با اشاره به عملیاتی شدن مصوبه های بازدیدهای میدانی از شهرک میثاق یادآور شد: بازدیدهایی که از نواحی صنعتی و در راستای رفع موانع تولید انجام می شوند باید نتیجه بخش باشند و گزارش میزان اجرای مصوبه های آنها نیز در جلسه های ستاد فوق ارائه شود.

وی توسعه متوازن نواحی صنعتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در مکان یابی طرح های توسعه ای به این نکته مهم توجه شود.

استاندار قم با اشاره به ویژگی های توسعه ای بخش های استان خاطرنشان کرد: هر یک از بخش ها ظرفیت های بالقوه ای در این راستا دارند که این ظرفیت ها باید عملیاتی شوند تا از مهاجرت به مرکز استان نیز جلوگیری شود.  

سرمست همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به قانون تمدید کارت بازرگانی افراد دارای چک برگشتی در دوران کرونا بیان کرد: چنین قوانینی که در راستای توسعه اقتصادی به تصویب می رسند باید اطلاع رسانی شوند.

توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو با اولویت صنایع غذایی، ایجاد شهرک‌ صنفی پوشاک بخش کهک، توسعه ی ۵۸ هکتاری شهرک صنعتی ثامن و در نظر گرفتن ۵۴ هزار متر زمین جهت حرفه فنرسازی در روستای بیدهند به تصویب رسید./