گردشگری و توریسم

بستری روزانه ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در تالش

بختیار حیدرنیا شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ بیمار کرونا در بیمارستان شهید نورانی تالش بستری هستند و در آذرماه، ۲۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی با تاکید بر آماده سازی مکان جدید برای بیماران کرونایی بجز بیمارستان گفت: مکانی در بخش اسالم برای افراد دارای تست مثبت کرونا و فاقد امکان قرنطینه خانگی تعبیه شده و در حال تجهیز است تا در صورت لزوم، بیماران در آن بستری شوند.

وی افزود: وضعیت کرونا در تالش حاد است و با وجود محدودیت ها و تعطیلی اصناف، دست فروشی جلوی مغازه ها شکل بازار روز را پیدا کرده و موجب نگرانی شده و باید این قبیل منابع شیوع بیماری تعطیل شود.

وی از کارفرمایان سردخانه ها و سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی خواست به کارکنان دارای علائم بیماری اجازه فعالیت ندهند و به رعابت پروتکل های بهداشتی از سوی کارکنان دقت داشته باشند.

حیدرنیا گفت: از آغاز طرح شهید سلیمانی، ۱۴۱ هزار نفر در قالب ۳۱ هزار خانوار غربالگری شده اند و رهایی از وضعیت حاد کرونا وابسته به رفتار مردم است و شهروندان ماسک زدن، رعایت نظافت و فاصله گذاری اجتماعی را جدی گرفته و از دورهمی در شب یلدا خودداری کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: کادر درمان، پزشکان، پرستاران و بهورزان بیمارستان نورانی در مبارزه سخت و طاقت فرسا با کرونا خسته شده اند و به همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز دارند.   

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و در همه کشورها خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین روش مقابله با این بیماری اعلام شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.