گردشگری و توریسم

۷۵درصد نهاده‌های مرغداریهای چهارمحال و بختیاری دولتی تامین می شود

اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به‌ همین منظور باید ۷۵ درصد مرغ تولیدی در مرغداری‌ها با قیمت مصوب دولتی در بازار عرضه شود تا از کمبود گوشت مرغ جلوگیری شود.
وی رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده در تعیین قیمت مرغ را ضروری دانست و افزود: مرغداران نباید مرغ زنده خود را بیشتر از ۴۵ روز در مرغداری نگه‌داری کنند.
عباسی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت نظارت از چرخه تولید و اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری روند تولید و عرضه مرغ به بازار را تشدید کنند.
وی شناسایی دلالان مرغ در حوزه تولید و عرضه را ضروری دانست و یادآور شد: برخورد با مرغدارانی که نهاده‌های دامی را با قیمت دولتی دریافت کرده اند و مرغ تولیدی را در مهلت مشخص تحویل  نمی‌دهند، مورد توجه قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باطل کردن پروانه واحد تولیدی و برخورد با مدیران سهل‌انگار در این حوزه ضرورت دارد.
وی گفت: در صورت کمبود احتمالی مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری ،می‌توان مرغ مورد نظر را از سایر استان‌ها وارد کرد.
عباسی تاکید کرد: مجوز فعالیت مرغداری‌های متخلف باطل و پروانه‌های جدید برای سرمایه‌گذاران این حوزه صادر شود.
وی قیمت مرغ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور را ۲۰۴ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم دانست و افزود: ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری نباید مخالف و مغایر با تصمیم ستاد کشور باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نشست‌های بعدی ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری لیست تخلفات مرغداری‌ها به تفکیک ارایه شود.
عباسی یادآور شد: خروج هرگونه مرغ زنده و کشتار شده از چهارمحال و بختیاری ممنوع است.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح ۱۷ ربیع در استان گفت: این طرح با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای مقابله و مبارزه با احتکار، قاچاق کالا و گران‌فروشی اجرا می‌شود.
سرادر علی‌محمد اکبری تاکید کرد: تمامی ظرفیت سپاه پاسداران و بسیج برای اجرای ۲ طرح شهید سلیمانی و ۱۷ ربیع به‌کار گرفته خواهد شد.
وی افزود: تاکنون ۱۲۰ بسیجی در چهارمحال و بختیاری برای همکاری در طرح ۱۷ ربیع آموزش دیده اند  و به‌منظور صدور حکم و کارت به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند.
اکبری تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا به آمار دقیق از محل انبارهای دپوی کالا نیاز دارد.
وی یادآور شد: سامانه  تلفنی۱۱۴ آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا، احتکار و گران‌فروشی است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه قمر بنی هاشم (ع) و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اجرای طرح ۱۷ ربیع مبنی بر استفاده از ظرفیت بسیج در کنترل نظام‌مند قیمت‌ها و مبارزه با تخلفات صنفی منعقد شد.