گردشگری و توریسم

اختصاص ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن حسینی روز دوشنبه در نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: ۳۲ روستا در آستارا تحت پوشش شبکه آبرسانی است و شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت آب، بالاتر از شاخص استانی است.

وی ادامه داد: با تکمیل سد لاستیکی رودخانه ملاهادی، مشکل آب شرب حدود ۲۰ روستای آستارا برطرف خواهد شد و طرح آبرسانی از رودخانه چلوند به این شهرستان پیگیری می شود و برای اجرای آن از بخش خصوصی استقبال می کنیم.

حسینی افزود: مرحله جدید رینگ انتقال آب به منظور رفع کمبود آب مناطقی از شهر آستارا، به طول حدود هفت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی بیان کرد: تصفیه خانه بهارستان تنها منبع آب این شهرستان محسوب می شود و با توجه به مناسب نبودن وضعیت آب های زیرزمینی آستارا، پیگیری طرح های جدید برای رفع کمبود آب در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان اضافه کرد: سامانه دفع فاضلاب در شهرک مهدی آستارا به طول هشت کیلومتر اجرا شده و چهار کیلومتر باقی مانده، تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: جمع آوری فاضلاب به روش وکیوم (مکشی) ۸۰ هکتار از سطح شهرستان را پوشش خواهد داد و برای تکمیل کل طرح فاضلاب، پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن به عنوان یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور، در روزهای پرمسافر با تنش آبی مواجه است.