گردشگری و توریسم

شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان ۶۹ قرارداد راکد را تعیین تکلیف کرد

به گزارش ایرنا، حسن آل‌بویه روز یکشنبه به رسانه ها افزود: ۶۹ فقره قرارداد با مساحت بیش از ۱۸۳ هزار مترمربع آبان ۹۹ در هیات حل اختلاف و داوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: بر این اساس، تعداد ۳۰ فقره قرارداد با مساحت بالغ بر ۱۱۵ هزار متر مربع، فسخ قرارداد شد.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: ۳۷ فقره قرارداد با مساحت بیش از ۶۳ هزار متر مربع برای ادامه فرایند سرمایه گذاری، مهلت دوباره بهره‌برداری اعطا و یک فقره قرارداد نیز از دستور کار خارج شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به یک فقره زمین‌ انصرافی، یادآور شد: تمام این قراردادهای مربوط به متقاضیانی است که با وجود تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هیچگونه ساخت و سازی در زمین تحویلی انجام نداده اند و آن را سالیان متمادی راکد نگه داشته اند.

وی تاکید کرد: متقاضیانی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز اقدام و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکنند و زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند، براساس دستورالعمل شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اعتبارات دولتی و بیت المال هزینه شده است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی در آنجا مستقر می شوند تا در خدمت تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی جامعه قرار گیرند، اما طرح‌های راکد موجب اتلاف سرمایه‌های انجام شده در این مناطق می‌شود.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.