گردشگری و توریسم

مقام حزبی روس: ترور فخری‌زاده ضایعه‌ای برای محافل علمی جهان است

«داریا میتینا» روز چهارشنبه در حاشیه امضای دفتر یادبود ترور شهید محسن فخری زاده در سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: به اینجا آمده‌ام که این حادثه را به مردم و دولت ایران تسلیت بگویم.

وی افزود: این ضایعه نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای محافل علمی کل جهان است.  

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌خواهیم که این ترور مورد تحقیق واقع شود.  

دفتر یادبود شهید محسن فخری زاده که در حمله تروریستی جمعه گذشته در شرق تهران به شهادت رسید، امروز چهارشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، شخصیت‌های روسی شرکت کننده در این آئین، ضمن امضای دفتر یابود،  در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت ایران ابلاغ کردند.

سفرای برخی کشورهای خارجی در روسیه؛ مقامات سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی روسیه از جمله افرادی بودند که با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید محسن فخری زاده را امضا کردند.  

همچنین برخی شخصیت‌ها با ارسال پیام الکترونیکی به سفارت ایران شهادت فخری زاده را تسلیت گفتند.

پیام مشترک همه این شخصیت‌ها مجرمانه بودن و دخالت داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور بود.  

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.