گردشگری و توریسم

خیابان راسته کوچه تبریز مسدود شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شهرداری تبریز اعلام کرد: در پی دستور ستاد مقابله با کرونای آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز و در راستای جلوگیری از تجمع و شیوع ویروس کرونا خیابان راسته کوچه از امروز ۹ آذر ماه تا اطلاع ثانوی از طرف چایکنار مسدود خواهد شد.

بر همین اساس هرگونه توقف و تردد وسائط نقلیه در این مسیر ممنوع است.

خیابان راسته کوچه به دلیل اتصال به بازار بزرگ تبریز و وجود اصناف و کسبه مختلف به ویژه میوه فروشی و فرآورده های لبنی و گوشتی یکی از معابر بسیار پرتردد و شلوغ این شهر است که روزانه شاهد تجمع های مردمی بزرگ می باشد.

به گزارش ایرنا، هشت روز از آغاز محدودیت های کرونایی در سراسر کشور می گذرد که در این مدت اغلب مشاغل به جز کسب و کارهای ضروری و گروه یک مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم و نیز دستگاه های خدمات رسان تعطیل بودند و ادارات نیز حجم حضور نیروهای انسانی خود را تا یک سوم کاهش دادند.

تردد خودروها نیز در سایه تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور محدود شد؛ ترددهای بین شهری و غیر بومی ممنوع و شهروندان نیز شب ها اجازه تردد در سطح شهرها را نداشتند تا میزان دورهمی ها، برگزاری مراسم و مسافرت ها به عنوان عامل نخست انتشار وسیع ویروس کرونا به حداقل برسد.