اماکن دیدنی ایران

بسیج همچون سپری سترگ از کیان انقلاب اسلامی حفاظت می‌کند

میراث آریا: علی‌اصغر مونسان در پیامی با تبریک و تهنیت سال‌روز تشکیل بسیج مستضعفان (پنجم آذر) و هفته گرامی‌داشت بسیج به رهپویان این مکتب متعالی و برای همه بسیجیان افتخار آفرین سربلندی آرزو کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیام خود اظهار داشت: بیش از چهار دهه از تشکیل مردمی‌ترین نهاد انقلابی به فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) می‌گذرد و در این سال‌ها بسیج در همه عرصه‌ها اقتدار و پویایی خود را به زیباترین و مؤثرترین شکل به منصه ظهور رسانده است.

مونسان با بیان اینکه  بسیج در دوران دفاع مقدس شجره طیبه‌ای راست‌قامت از ایثار و شهادت بود و بعدها نیز در تمام برهه‌ها کارکرد دفاعی خود را به اثبات رساند، تصریح کرد: بسیج مجموعه‌ای منحصر به‌فرد در جهان که هر کجا و در هر زمانی توانسته است نقش‌آفرینی خود را به‌عنوان پیشتاز حرکت‌های اثرگذار دفاعی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی به نحوی شایسته نشان دهد و امروز نیز در جبهه‌های سازندگی، جهاد و به‌ویژه صیانت از سلامت جامعه در دوران بیماری همه‌گیر کرونا، پرچمداری می‌کند.

مونسان در این پیام خاطرنشان کرده است: پیشگامی در خدمت به محرومان و مستضعفان، اقتدار در برابر تهدیدها، بصیرت و هوشیاری در مقابل توطئه‌ها، از بدنه میلیونی بسیج،نهادی مخلص و متعهد و نمادی از جلوه‌های ایستادگی و توانمندی ساخته است که همچون سپری سترگ و مستحکم از کیان انقلاب اسلامی حفاظت می‌کند.

امام‌خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، پنجم آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند؛ از آن روز در تقویم رسمی کشور پنجم آذرماه روز بسیج مستضعفان و از  ۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.