گردشگری و توریسم

بیماران کرونایی در کرج شناسایی می شوند

غفور قاسم پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روزهای اخیر نرم افزار رهگیری هوشمند بیماران کرونایی راه اندازی شده که در آن از طریق سامانه جامع آزمایشگاه‌های سراسر کشور ، تمام مراکز خصوصی و دولتی که تست کرونا انجام می‌دهند جواب تست را در پرونده الکترونیکی بیماران ثبت می کنند.

وی ادامه داد:  بنابراین تمام بیماران شناسایی شده از طریق کارت شناسایی برای ورود به اماکن عمومی اعم از ناوگان حمل و نقل، هواپیما  با محدودیت تردد مواجه خواهند شد. 
قاسم پور گفت:  پایش ها و نظارت ها بصورت شبانه روزی در کرج تداوم دارد اما هستند کسانی ک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و باید جلوی افرادی که جان بقیه را به خطر می اندازند گرفت.

فرماندار کرج تاکید کرد:  یکی از بندهای اصلی مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال جریمه است و خوشبختانه در کرج بیشتر مردم، پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت می‌کنند و برای مابقی نیز باید به شیوه های ارشادی همراه  شوند.
 وی ادامه داد: وزارت بهداشت تدابیری اتخاذ کرده  که  برای تمام اصناف در آینده نزدیک کد با پاسخ دهی سریع  تعریف شود و به موازات آن ، تست‌های هدفمند انجام گیرد.
قاسم پور افزود: نیاز است که صاحبان مشاغل ضروری هم که این ایام فعال هستند ضوابط بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 
معاون استاندار  البرز گفت: تیم های بازرسی هر به طور مستمر در مناطق مختلف شهر کرج حضور دارند و ضمن کنترل به صاحبان واحدهای صنفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند تذکر می دهند.