اماکن دیدنی ایران

افزایش سفر آمریکایی‌ها با وجود هشدارها

ایسنا: یو اس آ تودی، با این‌که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده روند افزایشی دارد و مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اخیرا با انتشار بیانیه‌ای از مردم این کشور خواسته بود از سفر در آستانه روز شکرگزاری خودداری کنند، همچنان شمار بسیار زیادی از آمریکایی‌ها برای سفر به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

روز جمعه بیش از یک میلیون مسافر از گیت بازرسی فرودگاه‌های ایالات متحده عبور کردند. روز شنبه، این آمار نزدیک به یک میلیون گزارش شد که با این حساب، آمار مسافران مجموع دو روز جمعه و شنبه را به بیش از دو میلیون نفر رساند.

هجوم مسافران در روز جمعه درحالی به وقوع پیوست که فقط یک روز پیش از آن، مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا بیانیه‌ای شامل هشدارهایی درباره سفر در دوران تعطیلات منتشر کرده بود.

«راجر رو» مدیرعامل سازمان «انجمن سفر ایالات متحده» معتقد است برخی از مردم نسبت به هشدارهای مرکز کنترل بیماری‌ها اهمیت می‌دهند اما در عین حال پیش‌بینی‌ها از احتمال سفر ۵۰ میلیون آمریکایی برای روز شکرگزاری حکایت دارد.

مرکز کنترل بیماری‌ها سفر را تنها عامل خطرناک موثر بر افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا عنوان نکرده و نسبت به گسترش این ویروس در گردهمایی‌های خانوادگی در دوران کرونا نیز هشدار داده است.