گردشگری و توریسم

۱۰۱ میلیارد ریال به مشترکان برق استان مرکزی پاداش پرداخت شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی «محمد نظام آبادی» افزود: ۷۰ درصد از مصرف برق استان مرکزی در بخش تولید است و تامین انرژی برق صنایع نخستین گام برای کمک به رونق تولید و جهش اقتصادی کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و عبور موفقیت‌آمیز از پیک تابستان امسال، بدون همراهی مشترکان و مسوولان میسر نبود.

وی بیان کرد: همکاری یک هزار و ۵۴۳ مشترک بخش صنعتی در طرح‌های مدیریت مصرف برق تابستان سال جاری، موجب پرداخت حدود ۷۷ میلیارد ریال پاداش در صورتحساب بهای برق مصرفی آنها در برنامه «پاسخگویی بار» شد و ۲۴ میلیارد ریال پاداش نیز به مشترکان همکار در سایر بخش‌ها پرداخت شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: مشارکت مشترکان صنعتی این استان در طرح‌های کاهش پیک بار تابستان امسال نسبت به پارسال، ۳۴۸ درصد افزایش داشته است.

نظام آبادی عنوان کرد: همسوسازی و تعامل متقابل صنایع و این شرکت، شناسایی فرآیندهای موثر در حفظ منابع انرژی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از این منابع از فرصت‌های مهم برای توسعه صنعت برق است.

پیک‌سایی، پاسخگویی بار یا پاسخگویی تقاضا مجموعه اقداماتی است که برای تغییر الگوی مصرف برق به منظور بهبود قابلیت اطمینان شبکه  و حل معضل ناهمخوانی عرضه و تقاضا اجرا می‌شود.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و  بیش از ۷۴۰ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع برق این استان بهره‌مند هستند.