گردشگری و توریسم

بازاریان سرپل‌ذهاب همکاری خوبی با ستاد کرونا دارند

محبت جمالی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین روز از روند تعطیلی شهرستان باهمراهی و مشارکت بالای مردم، بازاریان، رسانه ها و فعالاین حوزه اجتماعی در حال اجرا است.

وی اظهارداشت: فرهنگسازی درخصوص پرهیز از ترددهای غیرضرور، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن به خوبی در شهرستان نهادینه شده و مردم به خوبی رعایت می کنند که قابل مشاهده است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت ها و محدودیت ها روزانه در ۲ نوبت توسط یک اکیپ مشخص متشکل از نماینده دادستانی، شبکه بهداشت، انتظامی، بخشداران در روستاهاو شهرداری در داخل شهر کنترل می شود.

جمالی نیا ادامه داد: جلوگیری از برگزاری مراسم تجمعی به خصوص در بحث مجالس ترحیم و عزا در آرامستان های شهرستان در مناطق روستایی توسط بخشداران و در شهر توسط شهرداری در حال کنترل است و در صورت توجه نکردن برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

او گفت: محدودیت های در نظر گرفته شده برای مشاغل گروه‌های یک تا چهار از اول آذر ماه اجرایی شده و این طرح‌ تا پایان شیوع بیماری کرونا و خروج شهرستان از وضعیت قرمز اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح برای ادارات نیز محدودیت هایی در نظر گرفته شده و ادارات با کاهش نیروی انسانی از ۷۰ تا ۵۰ درصد با نظر مدیر اجرایی فعالیت می‌کنند.

جمالی نیا افزود: برگزاری تمامی آیین های تجمعی عزا و عروسی در شهرستان ممنوع بوده و با برگزارکنندگان این آیین ها به شدت برخورد می شود.

وی از مردم خواست تا رعایت اصول و موازین بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان جدی بگیرند و در خانه های خود بمانند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.