گردشگری و توریسم

نایب رییس مجلس: احداث پالایشگاه خلیج فارس تحریم‌ها را بی‌اثر کرد

علی نیکزاد سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران‌ نیشابور افزود: با احداث این پالایشگاه توانستیم روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید کنیم در حالی‌که میزان مصرف بنزین در کشور ۷۴میلیون لیتر است که موجب خودکفایی در تولید بنزین شد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم عزتمندانه زندگی کنیم و یک حاکمیت سوم به غیر از بلوک شرق و غرب داشته باشیم باید متکی به خودمان باشیم همان‌طور که در خصوص بنزین این اتفاق افتاد و دیگر آمریکا و اروپا و ابرقدرت‌ها نمی‌توانند در این خصوص برما تأثیرگذار باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در ۱۰ حوزه دیگر مانند خودرو با استفاده از مدیران جهادی اقدامات مشابهی انجام می‌دادیم امروز شاهد وضعیت بهتری بودیم و اگر تحریم‌ها هم برداشته شود ولی مردم و مسوولان پای کار نباشند مشکلات حل نخواهد شد.
وی در خصوص وضعیت بورس نیز افزود: کسانی که مردم را برای ورود به بورس تشویق کردند باید بورس را کنترل کرده و پشت‌ مردم را خالی نمی‌کردند.
نیکزاد ادامه داد: در حالی که هیچ کدام از بازارهای بورس در دنیا به اندازه بورس ما بازده نداشت و همه می‌دانستند که این تصنعی است، مسوولان باید برای آن با برنامه‌ریزی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کردند ولی مردم را برای ورود به بورس تشویق کردند.
وی همچنین هدف از سفر به شهرستان‌ها را برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در شهرستان‌ها وجود دارد هدف از این سفرها اختصاص اعتبارات ملی به شهرستان‌ها برای توسعه متوازن و پایدار در راستای برقراری عدالت اجتماعی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان نیز افزود: امروز طی بازدید از این شهرستان‌ها مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی، شهرداری‌ها، راههای روستایی و آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در حد اختیارات دستگاه‌های اجرایی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به‌ اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم برای باز شدن ردیف‌های بودجه برای این شهرستان‌ها پیگیری می‌کنیم.
نیکزاد با بیان اینکه خبرنگاران حلقه ارتباط مردم و مسئولان هستند گفت: از خبرنگاران می‌خواهم این مصوبات را مطالعه و مطالبه کنند و همه این مصوبات براساس قانون و توان موجود بوده است که امیدواریم با پیگیری مسوولان به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.