گردشگری و توریسم

۹۹.۶ درصد پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هشت هزار و ۱۶۷ پرونده در حوزه تخلفات مربوط به کالا و خدمات در آذربایجان غربی وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده که از این تعداد، هشت هزار و ۱۳۲ پرونده مختومه شده است.

وی اضافه کرد: تنها ۳۴ پرونده در سال جاری مختومه نشده که آنها نیز تحت بررسی قضات شعب قرار دارند تا رای مربوط به آنها صادر شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: میزان رسیدگی به پرونده های کالا و خدمات در استان در حالی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته که تعداد پرونده های ورودی هم، حدود هزار فقره بیشتر شده است.

اقوامی گفت: در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۲۵۷ پرونده مربوط به کالا و خدمات در آذربایجان غربی وارد و هفت هزار و ۱۶۷ پرونده مختومه شده بود.

وی از صدور ۱۳۷ میلیارد ریال جریمه متخلفان مربوط به این بخش در سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و درج نکردن قیمت از جمله مهمترین تخلفات این بخش در استان بوده است.

به گزارش ایرنا، سالانه دهها هزار فقره پرونده در سه بخش قاچاق، کالا و خدمات و بهداشت و درمان به شعب آذربایجان غربی وارد و به طور معمول بیش از ۹۹ درصد آنها رسیدگی می شود.