گردشگری و توریسم

محدودیت‌های تردد از دوشنبه تا جمعه در کرمانشاه اعمال می‌شود

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، حسین خوش اقبال با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا در استان و لزوم قطع زنجیره انتقال این بیماری اظهار داشت: بر اساس ابلاغ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا؛ محدودیت های جدید تردد به مرکز استان به دلیل قرار گرفتن در وضعیت قرمز از فردا (دوشنبه) اجرا می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه مشارکت مردم با رعایت توصیه های بهداشتی در کنترل بیماری موثر است؛ تاکید کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی محدودیت‌های جدید در شهرستان کرمانشاه از فردا ساعت ۱۲ اعمال می شود و بر این اساس خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه ممنوع است. 

وی افزود: این محدودیت‌ها شامل خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی نمی شود.

خوش اقبال ادامه داد: براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، این محدودیت ها در مبادی ورودی و خروجی شهرستان کرمانشاه اعمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت توجه نکردن به محدودیت تردد و اخطار پلیس، متخلفین ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. 

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا بایستی نسبت به اطلاع رسانی و اقناع سازی موضوع در افکارعمومی با همکاری رسانه ها و صدا و سیما اقدام کند؛ بیان داشت: مصوبات نشست آتی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا نیز در قالب اطلاعیه منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

هزار و ۶۱ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند
رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه از آغاز هفته جاری تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: هم اکنون هزار و ۶۱ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه، سرپل‌ذهاب، کنگاور و اسلام‌آبادغرب در صدر جدول بالاترین خطر کرونایی قرار دارند.

وی شرایط استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا را نامطلوب دانست و گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۲۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی به آمار موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۲ نفر در استان شامل ۹ نفر شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر سرپل ذهاب و یک نفر پاوه جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون را ۸۸۷ نفر اعلام کرد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۷۰ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.