گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

چهار سالن ورزشی در قصرشیرین پلمب شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز یکشنبه در حاشیه بازرسی از اصناف و اماکن عمومی، افزود: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان قصرشیرین فعالیت سالن های ورزشی ممنوع است که پلمب این سالن ها در این خصوص انجام شد.

وی اظهار داشت: همچنین امروز یک واحد خبازی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده نبود در راستای مقابله با بیماری کرونا پلمب شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: در بازرسی های امروز از سطح شهر تذکر لازم به واحدهای صنفی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، داده شد و با افرادی که سلامت دیگران را به مخاطره می اندازند برخورد می شود.

رضایی اضافه کرد: فعالیت آرایشگاه های زنانه نیز با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان قصرشیرین ممنوع است.

وی از مردم خواست باتوجه به شیوع بالای بیماری کرونا، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند و در بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار تن جمعیت و ۱۸کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲مرز رسمی خسروی و پرویز خان فعال است.

هزار و ۳۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه هزار و ۳۰ تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است، گفت: اکنون هزار و هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری و تحت مداوا هستند.

دکتر «محمودرضا مرادی»  افزود: هم اکنون غیر از ۲ بیمارستان خصوصی در شهر کرمانشاه در تمام بیمارستان‌های استان بیماران مبتلا به کرونا بستری هستند که بیش از ۳۰ درصد آنان در شهرستان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۴۶۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعداد بیماران در مهر نسبت به شهریور ۵۹ درصد و ۱۰ روز اول آبان نسبت به ۱۰ روز اول مهر ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه تاکنون ۸۷۵ بیمار با معیارهای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که میانگین سنی مرگ در مردان ۶۶ و در زنان ۶۷ سال بوده و ۵۹ درصد مرگ های کرونایی در مردان اتفاق افتاده است.